3 gyakori hiba, amivel kinyírjuk a SEO-t
Keresőoptimalizálási oldalról nagyon könnyű belefutni olyan hibákba, amiknek a kijavítása később komoly fejtörést okoz. De ha a honlap felépítés során odafigyelünk egy-két alapvető dologra, ezek könnyen elkerülhetők.
Duplikált tartalom
Sokan esnek abba a hibába, hogy egy más forrásból származó, de akár a saját oldalukon már egyszer szerepeltetett szöveges tartalmat hasznosítanak újra, nem figyelve arra, hogy a duplikálás több kárt csinál, mint hasznot. Google oldaláról kifejezetten káros, akár büntetést, a korábbi eremények törlését is eredményezheti egy ilyen átgondolatlan lépés. Más forrásból származó szöveg megjelenítése esetén kiemelten fontos a forrás megjelölése. Sőt, valójában csak így engedélyezett a másolás, de még így is aggályos a hosszú szövegek esetén ennek alkalmazása.
Saját tartalom esetén a nyomtatható verziójú oldalak is okozhatnak ilyen problémát.
De érdemes ellenőrizni a honlapunk elérhetőségét olyan szempontból is, hogy www-vel és nélküle, valamint https-el és http-vel is elérjük-e. Ugyanis ezek nem megfelelő beállítása is tartalomduplikációt eredményez. A honlap mindig egyféleképpen legyen elérhető, a nem használtat át kell irányítani a másikra. Az mindegy, hogy a www-s vagy a www nélküli verziót használjuk, de https és http esetén egyértelműen az előbbi az ajánlott, hiszen SEO rangsorolási tényezőnek is számít egy ideje a biztonságos tanúsítvány megléte. (A honlap.hu rendszerében készített oldalak tulajdonosainak az ebben a bekezdésben leírtak nem okoznak fejtörést. A rendszer megfelelően kezeli az átirányításokat.)
Ha azonban a honlapunkon másolt vagy ismétlődő tartalom található, a Google büntetés elkerülése érdekében érdemes minél előbb eltávolítani azt.
Kulcsszóhalmozás
Sokan még mindig úgy vélik, minél több a kulcsszó az oldalon, annál jobb helyezést érnek majd el a rangsorolásban. Ez egy általános tévedés! A honlap túlzott kulcsszóhasználatával pont, hogy negatívan befolyásoljuk helyezésünket. Talán furcsán hangozhat, de az eltúlzott kulcsszóhasználatot mgé bünteti is a Google.
Ezért is kiemelten fontos, hogy a tartalomban természetesen, a szövegbe belesimuló módon, az olvasási élményt nem rontó módon szerepeljenek a kulcsszavak. Próbáljunk egy 2-3%-os arányra törekedni a teljes szöveg mennyiségéhez viszonyítva.
Ma már a Google is azt ajánlja, hogy a szöveget a honlap látogatóinak, és ne a keresőmotoroknak. Mindig legyen könnyen olvasható a tartalom.
Fizetett linkek
Manapság szerencsére már kevésbé jellemző, de ejtsünk szót róla, mert a Google súlyosan bűnteti a gyenge, irreleváns linkek használatát.
Bár ez általában bizonyos terméket, szolgáltatást népszerűsítő webáruházakra, esetenként honlapokra jellemző. De az ilyen megjelenítés marketing szempontból is hatástalan, nem beszélve a Google általi szankcióról (mely a hátrasorolástól a kitiltásig terjedhet).
Linkcsere során is ügyeljünk rá, hogy ne szerepeltessük teljesen más témájú oldalak linkjet honlapunkon - még láblécben sem -, és kerüljük az úgynevezet cikk-cserés szolgáltatásokat is (amikor a saját oldalunkon is el kell helyeznünk ode nem illő cikkeket egy irreleváns linkért cserébe).
A linkkatalógusok ideje is leáldozóban van már. Igaz néhány nagy katalógustól (pl. a lap.hu családtól) még remélhetünk némi hasznot, de ezeket is óvatosan vegyük igénybe. Ügyeljünk rá, hogy linkprofilunkban ne ezek az oldalak legyenek többségben.
A Google ma már teljesen a linképítés ellen dolgozik. Azt vallja, hogy a linkhálózatnak magától, természetes módon kell kiépülnie, és nem kell azt befolyásolnunk. Persze ettől még figyelmet kell szentelnünk linkprofilunkra. Fontos, hogy optimalizáljuk a meglévőket.