4 gyakori hiba, amely elriasztja látogatókat
Míg egy jól felépített, minőségi weboldal a siker kulcsa lehet egy cég számára, addig egy átgondolatlanul összecsapott honlappal akár a bunkás is előkészíhető. Mik azok a hibák, amiket mindenképpen érdemes elkerülni egy céges honlap készítésekor?
Megfelelő webdesign hiánya
Az egyik legáltalánosabb hiba egy honlap készítése során a gyenge webdesign. (Ez a honlap.hu rendszerében készített oldalak esetén szerencsére kevésbé jellemző, hiszen a rendszer sablonokat biztosít az ügyfeleknek, melyeket csak át kell szabniuk saját ízlésük szerint.)
Egy rossz színséma használata vagy az átláthatatlan felépítés amatőrséget sugall, és elriasztja a potenciális érdeklődőket. A tervezés első lépés tehát legyen az, hogy átgondoljuk, milyen a mi célcsoport. Itt fontos gondolni a megjelenésen és színskálán túl az ízléses, jól olvasható betűkészletre is. Mindig törekedjünk egységességre és átláthatóságra.
Bonyolult navigáció
Abban bizonyára mind egyetértünk, hogy a felhasználó célja, hogy minél egyszerűbben megtalálja a számára értékes információkat. A tetszetős dizájnhoz társulnia kell egy magas felhasználói élménynek is. Ügyeljünk rá, hogy a látogató minél kevesebb kattintással eljusson a keresett tartalomhoz. Ne kelljen menük dzsungelében bolyongania, ne állítsuk kihívások elé, mert hamar csalódottan odébállhat, hiszen a konkurencia csak pár kattintásra van...
Ritkán frissülő tartalom
A hónapok óta nem frissített honlap a legtöbb érdeklődő számára elavult, nem megbízható látszatot kelt. Ugye, te sem szavaznál bizalmat egy olyan weblapnak, melyen a tavaly nyári akciót látod meghirdetve?
Ha szeretnéd, hogy a látogatóid visszatérjenek, feltétlenül frissítsd a tartalmat amilyen gyakran csak tudod. Biztosíts értékes és informatív tartalmakat.
Különösen fontos a valós elérhetőségek, a pontos és szabályos impresszum, ÁSZF, adatvédelmi tájékoztató és nyitvatartás vagy ügyfélszolgáltati idő megadása.
Célközönség hiánya
Az egyik legsúlyosabb, mégis rendkívül gyakori probléma, amikor a honlap megpróbál mindenkihez szólni. Ennek eredménye általában az, hogy végül senkit nem fog konkrétan megszólítani. Muszáj ismernünk a célközönégünket, és a weboldalunkon megjelenő tartalmakat kifejezetten annak a rétegnek fogyaszthatóvá és élvezhetővé tenni, akikhez el akarjuk juttatni az üzenetet.