7 tipp a Facebook átkattintási arány javításához

7 tipp a Facebook átkattintási arány javításához
2020.01.20.

Ha nagyobb forgalmat szeretnénk weboldalunkra a Facebookról, akkor nagyobb figyelmet kell fordítanunk arra, hogy több megosztást és kedvelést érjünk el. De nem ez az egyetlen módja a nagyobb forgalom elérésének. Most megosztjuk veletek, hogyan tudjuk rávenni az embereket, hogy a bejegyzéseinkre kattintsanak! Nagy átlagot nézve 100 emberből 6,5 kattint egy Facebook posztra. De néhány ügyes trükkel ezt a számot könnyedén megnövelhetjük.

1. Call to Action

 

Mint köztudott, a Facebook oldalon megjelenő képek kattinthatók. Éppen ezért érdemes olyan képeket használni, amelyeken van Call to Actin, tehát cselekvésre ösztönző szöveg vagy gomb. Tehát ne csak hagyományos képeket használjunk, mint az alábbi példában:

Call to Action hiánya

Mi történik, ha egy CTA-t (Call to Action-t) helyezünk el a képen, mint az alábbi példában?

Call to Action példa

Az átkattintás átlagosan 14 százalékkel nő, tehát tényleg érdemes elhelyezni egy gombot azon a fő képen :)

 

2. Gondolatok megosztása

 

Egy link megosztásakor ügyeljünk rá, hogy ne csak egy linket osszunk meg egy képpel, hanem színesítsük posztunkat, hogy személyesebbé tegyük azt. Jó példa erre Amy Porterfield kommunikációja. Ha megnézzük a megosztásait láthatjuk, hogy mindig személyessé teszi azokat egy pici plusz szöveg hozzáadásával.

Amy Porterfield

Tesztek alapján 8 százalék a különbség egy egyszerű megosztás és egy személyes gondolattal bővített megosztás között. Tehát érdemes rászánni azt a pár percet, hiszen ezzel is jelentősen növelhetjük a forgalmunkat. 

 

3. A képek színei

 

Mindenkit foglalkozat, hogy mely színek generálják a legtöbb kattintást. Ha az interneten keresgélünk, számtalan cikket találunk, ami elmondja, hogy melyik szín generálja a legnagyobb forgalmat, ez azonban csak bizonyos weboldalak esetén igaz, tehát nem feltétlenül a miénkre. Tesztelnünk keel, hogyan hatnak a konverziós arányunkra a különböző színű képek. Saját tapasztalatunk alapján ez drasztikusan különbözik az egyes oldalakon. Általánosságban azért elmondható, hogy a képek és Call to Action gombok hozzák a legjobb eredményt, amelyek kellően kontrasztosak és kitűnnek a háttérből. A Facebookal kapcsolatban azonban az a tapasztalat, hogy azok a képek hoznak több kattintást, amelyek beleolvadnank, és a legtöbb kattintást  azokkal a képekkel érhetjük el, amelyek sok fehér, szürke és kék (#4c66a4) színt tartalmaznak.

Facebook színpaletta

Az imént említett színek használatával drámai (16-28 százalékos) emelkedést tapasztalhatunk az átkattintási arányban. 

 

4. Open Graph

 

Ez a technológia arra szolgál, hogy  meta tageket helyezzünk el a weboldalunkon, amelyek cikkünk pontos Facebook megjelenését hivatottak biztosítani. Ha nem használjuk ezeket, a megosztott tartalmunk valahogy így fog kinézni:

Open Graph nélküli tartalom

Ha azonban megfelelően használjuk az Open Graphot, a megosztott tartalom már jól jelenik meg:

Open Graph használatával megosztott tartalom

Ugye, jól látszik a különbség? Az általunk vizsgált átkattintási arányt befolyásoló faktorok közül ennek van a legnagyobb hatása. Ha jól jelennek meg a posztjaink a Facebookon, akár 39 százalékos átkattintási arány növekedést is elérhetünk.

 

5. Bejegyzések gyakorisága és időzítése

 

Sokan nem tudják, de a bejegyzések közzétételének időpontja és gyakorisága nagymértékben befolyásolja az átkattintási arányt. 

Általában a csütörtökön és pénteken közzétett bejegyzések érik el a legnagyobb kattintást, míg a hétfőtől szerdáig posztolt tartalmak 3,5 százalékkal alacsonyabb elköteleződést produkálnak.

Az időzítés kérdése szintén kulcsfontosságú a hatékonyság tekintetében. Többen javasolják a hétfő 9 és 19 óra közötti időpontot, de szerintünk ez az intervallum túlságosan nagy. Tapasztalataink szerint a 13 órakor közzétett bejegyzések generálják a legnagyobb megosztási arányt, míg a 15 órakor közzétettek a legtöbb kattintást. 

A kattintások számát szintén nagymértékben befolyásolja a közzététel gyakorisága. Hosszú ideig teszteltünk különböző gyakorisággal, a napi több alkalomtól a heti egy alkalomig, míg arra jutottunk, hogy a napi egy bejegyzés a legtöbb kattintást. Ha naponta több alkalommal is posztolunk, az emberek elkezdik figyelmen kívül hagyni a tartalmainkat. Ahhoz, hogy a legjobb eredményt érjük el, a következők a javaslataink:

  • a legértékesebb tartalmakat csütörtökön és pénteken tegyük közzé
  • lehetőleg 15 órakor posztoljunk
  • minden nap tegyünk közzé tartalmat.

 

6. Elköteleződés

 

A nagyobb elköteleződéssel rendelkező bejegyzések több kattintást kapnak. Esetünkben az elköteleződés a hozzászólások számán keresztül mérhető, kiemelten fontosként kezelve a saját hozzászólásokat. 

Magyarán: amikor valaki hozzászól a bejegyzésünkhöz, lájkolhatjuk, törölhetjük, vagy válaszolhatunk rá. Tapasztalataink szerint a lájknak nincs igazán hatása, a hozzászólás törlése pedig túl durva reakció. De egy megjegyzésekre adott válasz óriási hatással lehet a kattintásokra. Azok a bejegyzések, amelyek hozzászólásaira válaszolunk 9 százalékkal több kattintást produkálnak.

Tehát legközelebb, ha tartalmat teszünk közzé oldalunkon minden hozzászólásra próbáljunk meg válaszolni!

 

7. Címsorok hossza

 

A jó címsor 80 karakter - vagy még kevesebb - hosszúságú, de mi a helyzet a Facebook címsorok hosszával?

Tesztjeink során arra a következtetésre jutottunk, hogy a Facebook címsorok ideális hossza megegyezik a bejegyzés címsorának hosszával. Itt is igaz tehát, hogy minél rövidebb, annál jobb. 

A jó címsor hossza diagram

Természetesen azért nem az egyszavas címsorok használatát preferáljuk, de próbáljuk a hosszt 80 karakterben maximalizálni. Vizsgálataink azt mutatják, hogy a rövidebb címsorok átlagosan 15,4 százalékkal több kattintást és nagyobb elköteleződést érnek el, mint a hosszúak.

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553