A 90/10-es szabály

A 90/10-es szabály
2021.11.16.

Régen, mikor még az iskolában tanultuk a marketinget, beszéltünk alapelvekről, mint push és pull marketing. Most egy kicsit más oldalról, inkább tapasztalati oldalról boncolgatjuk ezeket a marketing stratégiákat.

Push marketing 


A push marketingben az értékesítő van a középpontban, ő szeretné minden áron “ráerőltetni” az ügyfélre a termékét. Gondoljunk csak arra, hogy mennyi mindent szeretnének nekünk eladni. Az ilyen típusú reklámokkal a legtöbbször félbeszakítják az ügyfél tevékenységét, így próbálják meg megszerezni a figyelmüket. 
Ez a fajta marketing megoldás általában közvetlen eladási stratégia, azonnali vásárlásra ösztönöz, éppen ezért rövidtávon eredményesebb is lehet, mint a pull marketing. 


Pull marketing 


Az előbbiekkel ellentétben a pull marketing egyértelműen a vevőre épül. A vevő problémáira keresi a megoldást, nem azonnal értékesít, hanem felépíti a vevőt, igényt teremt a termékre vagy a szolgáltatásra. Ez a tipusú marketing, jellegéből adódóan nem hoz azonnali eredményeket, nem ösztönöz azonnali vásárlásra, hosszútávon viszont mindenképpen életképes stratégia. Ennek az eszközei lehetnek a PR-cikkek, a megfelelő kulcsszavakra történő SEO, a jól célzott ADS hírdetések, vagy akár a követő hírlevél sorozatok, mint az email marketing egyik módszere. Ide sorolható a referencia videók készítése is, hiszen ezeknek sem a közvetlen eladás az elsődleges célja. 


Melyik a jobb? 


Ez sok mindentől függhet, iparágtól, terméktől, versenytársaktól, a célcsoporttól és még sorolhatnánk, de ha a közösségi médiára szűkítjük le a kérdést, akkor egyértelműen a pull marketing a jó választás. Miért? 
Mert senki sem szereti, ha el akarnak neki adni, ellenben mindenki szívesen fogad valami értékeset, amit tud hasznosítani valamilyen területen. És ha ezt az értéket, például értékes tartalom formájában kapja meg Tőlünk a látogató az egyik kiválasztott közösségi média csatornánkon keresztül, akkor máris megvan az ok, hogy miért érdemes Minket követnie.


A közösségi médiában látható tevékenységeinknek 90%-ban ezt a húzó értéket kell képviselnie, és csak a maradék 10%-ban tolerálható valamilyen fajta push értékesítés. 


Azonban fontos mindig szem előtt tartanunk, hogy az a 10%-nyi értékesítésünk eredményessége szinte teljes egészében, a másik 90%-ban elvégzett kommunikációnk hatékonyságától függ. 


Ha ügyesen kommunikálunk a közösségi média segítségével, és sikerül komoly tábort felépítenünk a cégünk, márkánk, személyünk körül, akkor abból a sok követőből egy pár százalékos célteljesülési arány is elegendő lesz ahhoz, hogy elégedettek legyünk a kampányunk végeredményével.
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000