A hatékony landing oldal 15+1 fő jellemzője

A hatékony landing oldal 15+1 fő jellemzője

Mely paramétereknek kell(ene) megfelelnie egy hatékony fogadó / érkezési oldalnak?

 

1. A szöveggel irányíts!

Ha a hirdetésben kiemeljük valaminek a fontosságát a termékünk vagy szolgáltatásunk kapcsán, akkor a kattintó egy direkt az adott hirdetéshez készített landing oldalra érkezzen. Ügyeljünk rá, hogy a címsor szinte szó szerint egyezzen meg a reklám címsorával. Az üzenet legyen a hirdetésre szabott, minden információt irányítottan tartalmazzon és a végén valamilyen cselekvésre buzdítson. Például adja meg email címét, vásárolja meg a terméket, töltse le a csalit. 
 

2. Ne legyen zavaró elem!

A landing oldalon lehetőleg ne lehessen mást csinálni, mit a célt teljesíteni. Vagy visszafordul vagy továbblép az értékesítési tölcsérünk következő szakaszába. Minden mondat, minden elem ezt a célt kell hogy szolgálja!
 

3. Folyassuk a fő gondolatot!

Olyan szövegezést válasszunk, ami kapcsolódik a reklám mondanivalójához. A látogató érezze úgy, hogy tökéletesen nekik címeztük a mondandónkat. A hirdetés fő gondolatát ismételjük meg a címsorban. 
 

4. Call To Action!

Szólítsunk fel (udvariasan) cselekvésre! Kényelmes és felhasználóbarát megoldást adjunk a cél teljesítésére! Ne feledjük, a gyenge konverzió is konverzió, sokkal könyebb megszerezni, mint az erőset!
 

5. Keep It Short & Simple

A szöveg ne legyen hosszú, legyen jól tagolt és célzott! 

6. Mutassa meg egyértelműen kik vagyunk!

Mivel a landing oldal optimális esetben le van csupaszítva, nem tartalmaz navigációt, be kell illeszteni máshová a logót és a cégünk színeit, hogy az érdeklődő azonnal beazonosítsa, hogy jó helyen jár. 
 

7. Ki ne hagyjuk a referenciákat!

Tartsuk szem előtt, hogy a cél végrehajtása előtti utolsó pillanatban is meggondolhatja magát a potenciális vásárló. Ilyenkor jól jön néhány releváns és kételyeket eloszlató referencia. Ezek mindig legyenek névvel, és lehetőleg képpel is ellátva. 
 

8. Gondosan tagoljunk!

• Használjunk alcímeket.
• A bekezdések legyenek rövidek, és az első soruk mindig legyen érdekfeszítő.
• Legyenek képek és videók! A képek vezetik a tekintetet, a kép alatti magyarázó szöveget pedig mindig elolvassák.
• Sorszámozzunk és felsoroljunk, ahol tudunk. Ezek kiemelkednek a szövegtörzsből és figyelemfelkeltőek, mert könnyebb őket átfutni.
• Használjunk eltérő háttereket és szövegdobozokat!
• A hasábok legyenek keskenyek!
 

9. Mellőzzük a linkeket!

Bár ergonómiailag talán kifogásolható, de a landing oldalon ne legyenek még belső linkek se!
 

10. Legyünk lényegre törőek!

Fogalmazzunk tömören, csak a tényleg lényeges információkat osszuk itt meg!
 

11. De ne feledkezzünk meg a jogi dolgokról!

A landing oldalnak is tartalmaznia kell a kötelező elemeket. (Felhasználási feltételek, adatvédelmi nyilatkozat esetleg jogi nyilatkozat). Próbáljuk ezeket úgy elhelyezni, hogy az ügyfél el akarja őket olvasni, ne kelljen elmennie az oldalról. Praktikus megoldás, ha mondjuk egy görgethető felugró ablakban helyezzük el. 
 

12. Tanúsítványok, plecsnik

Ha van tanúsítványunk, garanciánk, bármilyen plecsnink, helyezzük ki oldalunkra. Egyrészt jól mutatnak :) , másrészt növelik a bizalmat. 
 

13. Űrlap

Erről külön posztban is írunk, de annyit itt is megemlítenénk, hogy fontos, hogy elütő háttérrel, elnevezve, megfelelő méretű gombokkal és mobilbarátan készítsük el űrlapjainkat.
 

14. Határidő és visszaszámlálás

Soha nem becsüljük le a határidő óriási erejét. Ha ott lebeg a lemaradás esélye az érdeklődő előtt, sokkal nagyobb eséllyel lesz belőle vásárló.
 

15. Automatikus indítást semmi esetre se!

Soha ne induljon a landing oldalon automatikusan hang vagy videó. Egyrészt zavaró (egyáltalán nem extrém eset, hogy azonnali bezárást vált ki a látogatóból reakcióként), másrészt bizonyos hirdetési rendszerek blokkolják is azokat az oldalakat, amelyeken automatikus lejátszás indul el. Persze tölthetünk fel videót vagy hangot (sőt...), de csak a felhasználó interakciója után indulhat. 
 

+1. A tesztelés elengedhetetlen!

Mint minden egyén esetben, a landing oldal esetén is feltétlen szükség van tesztelésre. Legalább egy címsort, egy szövegrészt vagy egy képet cseréljünk le, és végezzünk teszteket, melyik változatot találják látogatóink jobbnak. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000