A közösségi média felhasználási lehetőségei

A közösségi média felhasználási lehetőségei

-Információ megosztás:A közösségi média, mint marketingeszköz használható arra is, amire minden más olyan felület, ahol a célcsoportunk felé kommunikálunk: azaz információ megosztásra. Ez a kommunikáció hagyományos formája, amikor jellemzően tájékoztatási céllal osztunk meg híreket, cikkeket, a potenciális ügyfelekkel, a követőkkel. Ez a fajta közlési módszer gyakorlatilag megegyezik az e-maillel, a hírlevéllel, vagy akár egy egyszerű bannerrel is, ugyanis mindegyik célja egy: valamilyen üzenetet továbbítsunk a célcsoportunk felé.

-    Információ csere:
Az azonnali visszacsatolás lehetősége. A közösségi média azért kiváló marketing eszköz, mert megvalósítja azt, amit eddig egyetlen más médiafelület sem tudott adni a kommunikátorok kezébe: a két irányú kommunikáció lehetőségét. 

Természetesen a lehetőség adott, de elérni azt, hogy ezeken a felületeken a követők, rajongók meg is osszák a témával kapcsolatos gondolataikat, közel sem egyszerű. 
Ha valaha próbáltunk már egy közösséget biztatni arra, hogy szóljanak hozzá a témánkhoz, vagy osszák meg azzal kapcsolatos gondolataikat, akkor valószínűleg mi is átéltük már, azt a rossz érzést, amikor valamiért sehogy sem sikerült mozgósítani a közösséget. 
Igen, attól, hogy a követők számára adott a hozzászólási lehetőség, egyáltalán nem magától értetődő, hogy ezt a lehetőséget ők ki is használják. 
Ez a Mi feladatunk, Nekünk kell elérni, hogy akarjanak reagálni, akarjanak hozzászólni, kérdezni, vitatkozni, sőt legyen kedvük továbbítani, megosztani a saját ismerőseikkel a mi általunk közzétett információkat és a rá adott saját reakciójukat.


-    Hogyan tudjuk elérni, hogy követőin beszélgessenek velünk? 

1) Kérdezzünk! Próbáljuk meg az üzeneteink végét minden esetben valamilyen kérdéssel zárni. Ezzel az olvasók fejében nyitva hagyjuk a gondolatunk végét, és nagyobb valószínűséggel akarják majd ők lezárni az üzenetünket, a saját maguk által kitalált befejezés szerint. 

2) Hozzá beszéljünk és ne hozzájuk! 

Ha egy közösség felé kommunikálunk, valószínűleg több emberhez beszélünk, azonban ne feledjük: az olvasó mindig egyedül van. 
Ő magában fogja olvasni azt, amit közzéteszünk, így minden esetben ügyeljünk arra, hogy egyetlen emberhez kommunikáljunk! 
 
Ha a sok embernek teszünk fel egy kérdést, akkor mindenki úgy gondolja, hogy majd más válaszol. Viszont, ha annak az egy embernek teszünk fel egy kérdést, akkor ő megszólítva érzi magát, és nagyobb valószínűséggel vesz részt majd a párbeszédben. 
Í(Még egy fontos dolog: Ha azt szeretnénk közölni, hogy Nálunk épp süt a nap, akkor ezt ne így tegyük: „Nálam süt a nap.”, hanem így: „Nálad is süt a nap?” Ezzel az információt közöltük, de máris cselekvésre késztettük a másik felet: mondja el nála mi a helyzet!

3) Rövidítsünk! 
Tény: annak ellenére, hogy a közösségi médiában a bevihető karakterek száma általában limitált érdemes rövidebben fogalmaznunk, és nem kihasználni a teljes bevihető szövegmennyiséget. Minél gyorsabban el tudja olvasni az információt a látogató, annál könnyebben tudja értelmezni, és annál valószínűbb a gyors reakció. 

4) Időzítsünk! 
Figyeljük meg és teszteljük le, hogy a nap, illetve a hét melyik szakaszában a legaktívabb a közönségünk. Mikor van a legnagyobb esély válaszadásra? Teszteljünk és kövessük nyomon. Egy bizonyos időszak után látni fogjuk, mikor a legérdemesebb bejegyzésekkel, vagy üzenőfali írásokkal jelentkeznünk. Ha azt látjuk, hogy a csoport reggel 7 körül aktívabb, akkor időzítsünk mi is erre az időpontra azokat a mondanivalóinkat, amit a közösség minél több tagjához el szeretnénk juttatni!

5) Válaszoljunk gyorsan! 
Ha sikerült elérnünk, hogy a közösség tagjai kérdeznek, visszakérdeznek, vagy csak egyszerűen megosztják az információinkat a témában, akkor a lehető legrosszabb, amit tehetünk, hogy nem reagálunk a mondanivalójukra. Ezért mindig ügyeljünk arra, hogy a lehető leggyorsabban próbáljunk meg válaszolni az aktuális hozzászólásokra, mert így lesz élő a kommunikáció, így fogja látni az összes többi követő, hogy itt van értelme beszélgetni, figyelünk rájuk. 

6) Szólítsuk a nevén! 
Azért, hogy az egyes válaszok ne vesszenek el a folyamban, hasznos lehet, ha a válaszban a nevén szólítjuk a címzettet. Egyrészt személyesebbnek hat a válasz, másrész nagyobb valószínűséggel jobban odafigyel rá a címzett. Teljesen mindegy, hogy ez egy blogbejegyzés hozzászólásában történik, Twitteren, Facebookon, vagy akár egy YouTube videó alatt, minden esetben használjuk ezt a formát a címzéshez: @név. 

7) Köszönjük meg! 

Ha egy téma kifulladni látszik, akkor legyen a miénk az utolsó szó, és köszönjük meg a párbeszédet, jelezzük a követőinknek, hogy mi is sokat tanultunk, és örülünk, hogy ilyen aktívan részt vesznek a közösség életünkben.

8) Lazítsunk! 
Természetesen minden esetben maradjunk a saját magunk által választott témánál, de néha helyet adhatunk egy kis lazításnak is. Nem kell, hogy minden üzenet állandóan arról a szolgáltatásról szóljon, amiben mi tevékenykedünk, nagy ritkán el lehet kalandozni ????

9) Adjunk saját tartalmat! 

Fontos, hogy a közzétett tartalmak legalább fele saját tartalom legyen. Saját gondolatok, vélemények, saját magunk által készített képek, videók. Természetesen ide tartoznak a saját honlapra mutató linkek, blog bejegyzés hivatkozások, és minden ehhez hasonló tartalom.

Miért fontos ez? 
Elsősorban azért, hogy érdemes legyen minket követni. Ha csak mások által közzétett tartalmat osztunk tovább, akkor az egy idő után unalmas. Akkor az, nem mi vagyunk. 


Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000