A közösségi média mint marketing eszköz ?!?!

A közösségi média mint marketing eszköz ?!?!
2021.10.19.

Gondoljunk bele, annak idején már a barlangrajzokkal is kommunikáltak az emberek.Korábban, amíg csak egy-egy csatorna volt elérhető, nagyon könnyen monopolizálható volt a tartalom. Annak az üzenetnek, aminek lehetősége volt bejutni a kommunikációs csatornák egyikébe, nagyon gyorsan sikerült elfoglalni a nézők/hallgatók fejében a „kizárólagos” jelzőt, míg a többieknek esélyük sem volt eljutni a tömegekhez. Ez a hiba nagyrészt megoldódott a kereskedelmi rádiózás és televíziózás elterjedésével, mert rengeteg helyi és tematikus csatorna jött létre, amin keresztül, a nagyokhoz képest olcsóbban lehetett elérni egy jól célozható közönséget.

Két dolgot azonban még az idő és a technikai fejlődés előrehaladtával sem tud orvosolni a TV/rádió: 

1)    az azonnali tömeges visszacsatolás lehetősége nem kivitelezhető, azaz a kommunikáció ezeken a felületeken továbbra is egyirányú

2)    valamint a tartalom előállítása rendkívül erős kontroll alatt van, szakmai hozzáértés és bizonyos technikai hiánya nem teszi lehetővé a tartalom előállítását és közzétételét a hétköznapi emberek által. 

Ezek a falak tűntek lebonthatónak, amikor az 1990-es évek közepén az internet globalizálódása előtt már semmilyen akadály nem volt. Ebben az időszakban tehát már megnyíltak a kapuk a szabad publikáláshoz, azonban még mindig volt egy gát: csak az tudta a neten a kommunikációt irányítani, akinek volt ehhez affinitása, hozzáértése.

2006. azonban meghozta az igazi változást: a Twitter megalapításával és használatának rohamos elterjedésével, egy egyszerű regisztráció után bárki milliós tömegekhez tudott szólni anélkül, hogy ehhez pénzre, különösebb előképzettségre, vagy komolyabb technikai berendezésekre lett volna szüksége.

Észre kell venni, hogy a viszonyok megváltoztak: az olvasók, a nézők és a hallgatók emberek lettek, arccal, képpel, érzésekkel és saját gondolatokkal. Ezeket ráadásul bárhol, bármikor és bárki számára közzétehetik. A tömegnek ilyen értelemben befolyása lett, úgy politikailag, mint üzletileg. Az emberek szabadon képesek megosztani információkat, ezáltal véleményeket, adott esetben vásárlói véleményeket formálnak.

 Következő cikksorozatunkban bemutatjuk, melyek azok az online marketing eszközök, melyek kifejezetten közösségi média területén alkalmazhatóak.

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000