Ami tilos a keresőoptimalizálásban
A SEO világában fekete kalaposnak (Black Hat SEO) hívjuk azokat a keresőoptimalizálási technikákat, amelyek végső soron a keresőmotorok becsapásán alapulnak.
Tilos például a háttérszínnel megegyező szöveges tartalom elrejtése az oldalon.
Tilos a kulcsszavak ömlesztett, összefüggéstelen megjelenítése csak azért, hogy a keresőrobotokat manipuláljuk.
Tilos mást megjeleníteni a felhasználók számára és mást a keresőrobotok számára.
Tilos automatikusan generálni a tartalmat. Sok oldal azzal éri el a friss, értékes és rendszeres tartalom megjelenítését, hogy bizonyos aggregátorok segítségével, mások tartalmait jelenítik meg újra, a saját weboldalukon. Amellett, hogy ez jogi problémákat is felvethet, előidézheti a duplikált tartalmak létrejöttét is, ami semmiképp sem hasznos.
Tilos olyan kulcsszavakat hozzáadni az oldalhoz, amelyek nem relevánsak, nem kapcsolódnak a tartalomhoz. (Ez az egyik legelső olyan technika, amiért a Google büntet.)
Tilos linkelni különböző spam oldalakra.
Tilos az automatikus linkcsere. Vannak szoftverek, melyek azt ígérik, hogy a hatékony linképítés fáradalmait leveszik a vállunkról. Egy-két paraméter megadásával automatikusan több ezer linkgyűjteménybe és katalógusba kérik a weboldalunk felvételét. Sajnos ennek is megvannak a hátrányai, a keresők, és a linkgyűjtemények is emberek számára készülnek, és utálják a robotokat. Ne használjunk ilyen szoftvereket!
Tilos a fizetett linkkel való népszerűsítés. És mi számít fizetett linknek? Az, amit a Google annak gondol. Sajnos, ez így van. De miért üldözi a Google a link vásárlást? A Google gondja a linkvásárlással annyi, hogy az ellenszolgáltatás ellenében elhelyezett hivatkozások mesterségesen befolyásolják a találati listát, ami miatt nem a leginkább témába vágó oldal kerül előre, hanem az, amelyik többet költött linkvásárlásra.
Tilos felugró ablakokat használni mobil oldalaknál. A Google hivatalosan bejelentette, hogy hátrébb sorolja azokat a honlapokat, amelyeknek mobil verzióiban a látogatók által fogyasztani kívánt tartalom ki van takarva valamilyen felugró ablakkal.
A szabály alól vannak kivételek:
• ha a felugró ablak törvényi kötelezettség miatt jelenik meg (pl. 18+);
• ha belépési ablakot tartalmaznak (pl. előfizetés miatt);
• ha könnyen figyelmen kívül hagyhatóak (pl. mert kicsik)
Az ilyen és ehhez hasonló megoldásokért a Google tehát büntet, bizonyos időre vagy a csalás súlyától függően, akár örökre is kizárja a honlapunkat a találati listából.