Az eredményesség mérése a keresőoptimalizálásban

Az eredményesség mérése a keresőoptimalizálásban

Mi a siker a SEO-ban? Egyszerűnek tűnő, de mégis összetett kérdés.Sokáig sikernek könyvelhettük el azt, hogy egyes kulcsszavakra egy honlap hányadik pozícióban található meg a Google keresőjében. Ez ma már nem lehet a siker mérőszáma, mert hibás következtetéseket fogunk levonni belőle.

Természetesen fontos, hogy jó pozícióban jelenjünk meg, hiszen ez alap, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű látogatói forgalmat tudjunk generálni a honlapunkra, de a siker nem az, hogy hányadik pozícióban vagyunk.


Miért nem lehet a SEO végső sikerének mérőszáma a honlap helyezése a keresőkben?


Mert ez csak egy részcél lehet. Talán már feltűnt, hogy a Google már jó ideje alapértelmezettként nem egy steril találati listát mutat Nekünk. Helyette a korábbi keresési előzményeinknek, böngészéseinknek és egyéb (akár közösségi) webes tevékenységeinknek megfelelően személyre szabott tartalmat mutat. A Google ismer, vagy ismerni vél Minket, és ez alapján mutat Nekünk egyes kulcsszavakra egy találati listát. Ez a lista pedig a benne lévő találati pozíciókkal együtt véletlenül sem konstans. 


Ami tehát Nálad a 3. helyen van, nem biztos, hogy nálam is a 3. helyen van. Sőt egyre biztosabb, hogy nem ugyanazt látjuk.


Így értelmetlen azon vitatkozni, hogy egyes honlapok hányadik pozícióban vannak a keresőben.


Mi alapján lehet akkor mérni a SEO eredményeit?


Az igazi siker tehát nem a helyezés, hanem az, hogy ezek a helyezések mekkora forgalmat hoztak a honlapra. Nem az számít, hogy ott legyünk a honlapunkkal a 2.-3. helyen, hanem hogy a látogató átkattintson a honlapunkra. A forgalom szerinti mérés ezért pontosabb, mert abból akár üzleti eredmények is mérhetőek, amíg pusztán a helyezésből nem.


Ha a Google Analytics jelentéseire hagyatkozunk, hogy mekkora az organikus forgalom a keresőkből, akkor arról kapunk pontos képet, hogy hányan kattintottak át. És ez a lényeg.


Így tudjuk előhívni a jelentést az Analyticsben:


Nézzük meg az Analyticsben az organikus (nem fizetett) keresőforgalmunkat, az oldal teljes forgalmához képest, csak pár kattintás, és Mi is láthatjuk a jelentéseinket: 


•    Közönség> Áttekintés és klikk a „+Szegmens hozzáadása” felületre
•    Az ekkor megjelenő ablakban válasszuk ki a „Organikus forgalom” szegmenst, és klikk az „Alkalmaz” gombra
•    Ezután állítsuk be azt az időtávot, amire kíváncsiak vagyunk, és máris látjuk, mekkora szeletet vág ki a nem fizetett keresőforgalom, az oldalad teljes forgalmából
•    Jelen esetben a kék szín az összes felhasználó számát mutatja a grafikonon, míg a narancssárga ehhez képest azok számát, akik az organikus módon érkeztek a keresőből

Ezek után ki fizetne bárkinek is azért, hogy X helyezésen van a keresőkben? Paradigmaváltás ez, ami már megtörtént, csak sokan nem tudnak róla. 


Szóval folyamatosan bővítsük a tudásunkat sikerekért!

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000