Be social
Off-Page, oldalon kívüli SEO taktika: Útmutató kezdőknek cikksorozatunk 5. - befejező része
Újra és újra bebizonyosodik, hogy a Google nem használja a közösségi jeleket (feliratkozók, kedvelések, megjegyzések-kommentek) rangsorolási tényezőként. Ráadásul a közösségi hálózatokon elhelyezett viszontlinkeket ‘nofollow’ címkével látják el, így nem adnak át semmilyen linket. Ennek ellenére még mindig van mód a közösségi hálózatok felhasználására a keresés optimalizálásához.
Tény, hogy sok közösségi hálózat keresőmotor is, bár szűkebb fókusszal. Például, amikor egy új márkáról vagy termékről informálódunk, gyakran megnézzük annak Instagram-profilját, és valódi felhasználók címkézett képeit látjuk, videót keresünk a YouTube-on, őszinte vélemények után kutatunk a Redditen, és talán még a Facebookon is elolvasunk néhány vásárlói visszajelzést.
Ezt szem előtt tartva a vállalati közösségi profilodat nagyjából ugyanúgy kell optimalizálnod, mint a webhelyed: legyen felhasználóbarát, tartalmazza a legfrissebb információkat és elérhetőségeket, és adott esetben legyen helyhez kötött. A közösségi profil csak egy másik módja annak, hogy a felhasználó megtalálja a webhelyedet, ezért érdemes hívogatóvá tenni.
Záró gondolatok
Mint már az elején írtuk, az off-page SEO többnyire a kapcsolatok kiépítéséről szól, de néhány más taktikát érdemes megfontolni. A GMB minden helyi vállalkozás számára elengedhetetlen, bár kíváncsian várjuk, mi lesz az entitások szerepe a jövő kereséseiben.