Egyeztesd a tartalmat a vevő utazásával
8 SEO tipp a kisvállalkozások tulajdonosai számára cikksorozat 6. része
Folytassuk a kerékpárüzem példával. Mondd, hogy tapasztalt motoros vagy, Seattle-ben élsz, elindítod a saját üzleted, létrehozol egy weboldalt, hozzáadsz egy blogot olyan jó dolgokról, mint a kerékpározás története, a legjobb nyomvonalak a környéken, kerékpáros eseményeket és bemutatott ügyféltörténeteket.
A probléma az, hogy a menő dolgokról való olvasás nem része a vevő utazásának. A menő dolgok minden bizonnyal szórakoztatóak, elősegítik a közösség építését és a meglévő ügyfelek megtartását, de nem segítenek a kerékpárok eladásában, amely jelenleg az elsődleges cél. Sajnos kisvállalkozásként nem engedheted meg magadnak, hogy menő dolgokról írj, amíg nem hozol létre elegendő tartalmat ahhoz, hogy folyamatos értékesítési folyamatot vezess.
Tehát a kezdeti tartalomterv kidolgozásakor ügyelj arra, hogy minden ütemezett tartalom része legyen a vásárló utazásának. Általánosságban elmondható, hogy a tartalmat úgy kell megtervezni, hogy kielégítse a következő három keresési szándékot:
Információs szándék
A vásárló utazásának elején a potenciális vásárlók meg akarják ismerni a terméktípusokat és a termék tulajdonságait. Hosszú lekérdezéseket használnak, például: „hogyan válasszunk kerékpárt”, „mitől jó egy kerékpárt”, „milyen típusú kerékpárok vannak” vagy „hogyan méretezzük a kerékpárt”. Ezt a szándékot leginkább a részletes útmutatók elégítik ki.
Vizsgálati szándék
Miután a potenciális vásárlók megismerték az általános típusokat, amelyekbe a terméked tartoznak, meg akarják ismerni az őket leginkább érdeklő fajtát. Ebben a szakaszban a keresők olyan kérdéseket használnak, mint a „legjobb fixie kerékpárok”, „a legjobb városi kerékpárok 500 dollár alatt” vagy „bianchi pista áttekintés”. Ezt a szándékot leginkább az értékelések és a listák elégítik majd ki.
Tranzakciós szándék
Végül, mivel az érdeklődők közel állnak a vásárláshoz, olyan kérdéseket fognak használni, mint a „bianchi pista ára”, a „colnago c60 seattle” vagy az „eladó trek kerékpárok”. Ezt a szándékot legjobban a katalógusban található kategória- és termékoldalak elégítik ki.
TIPP: Amint a felhasználó megérkezik bármelyik oldaladra, próbáld meg (óvatosan) tovább tolni őt az értékesítési tölcséren. Például, ha a felhasználó a kerékpártípusok útmutatóján landol, akkor mindegyik típushoz csatolj egy linket az ilyen típusú kerékpárok listájáról. Ha a felhasználó egy listán landol, mellékeld minden kerékpár részletes áttekintésének linkjét. Viszont a vélemények mindegyikét kapcsold össze termékoldallal.