Építs linkeket
Off-Page, oldalon kívüli SEO taktika: Útmutató kezdőknek cikksorozatunk 1. része
A honlapunk más honlapokkal történő összekapcsolása az egyik leggyakrabban használt SEO stratégia, ami valaha létezett. Azonban a privát bloghálózatok, vendégbejegyzések és megjegyzések spamjai között a linkek manipulációja annyira elharapódzott, hogy a linkek sok típusát a Google ma már nem tartja rangsoroló tényezőnek. A megfelelő, releváns környezetben elhelyezett viszontlinkek azonban még mindig nagyon hatékonyak.
Hogyan végezd a linképítést megfelelően?
Korábban a linképítés sikerességét a létrehozott backlinkek teljes számában mérték. Ma már más a helyzet, hiszen a backlink minősége számít, amit a következő attribútumok segítségével mérhetünk:
A linkek kapcsolódó webhelyekről származzanak
Az ágazatunkon belüli webhelyekről származó linkeknek nagyobb súlya van, mint a nem kapcsolódó webhelyekről származóknak. Például, ha kerékpárüzleted van, akkor a kerékpár-áttekintő webhelyek, a kerékpáros közösségek és a kerékpárgyártók linkjeire van szükséged. Ha kapsz egy linket egy életmód-bloggertől, aki minden nap más témáról ír, az a link nem hordoz majd akkora hangsúlyt, mint az előbb felsoroltak.
A linkek felsőhatósági webhelyekről származzanak
Azok a webhelyek, melyek rád linkelnek, maguk is rendelkezzenek egészséges backlink profillal, vagyis kövessék az itt felsorolt összes bevált gyakorlati lépést. A felsőbb hatósági webhelyek több linket adnak át, míg az alacsonyabb szintű webhelyek valójában rontják a rangsorolásodat. Ezért kell mindig figyelni a backlink profil változásait, és el kell utasítani az alacsony minőségű forrásból származó linkeket.
A linkek különböző domainekről származzanak
Az ugyanarról a webhelyről származó linkek a csökkenő megtérülés törvényét követik, azaz minden egyes egymást követő link egyre kevésbé lesz értékes. Ezért is kell törekedni a változatos backlink profilra. Jobb, a kevesebb link több különböző helyről, mint a sok link, ugyanarról a webhelyről.
A linket a fő tartalomba helyezd el
A linkek elhelyezése is fontos szempont. A fő tartalomba elhelyezett és releváns szöveggel körülvett linkek nagyobb hangsúlyt élveznek, mint a láblécben vagy oldalsávban elhelyezettek, vagy a szöveges kontextus nélküli táblázatként elhelyezett linkek. Például egyes honlapokon a partnereknek / beszállítóknak / leányvállalatoknak szentelt aloldalak találhatók, ahol csak a cégnevekkel ellátott linkek szerepelnek horgonyként. Az ilyen oldalak nem túl értékesek a linkek elhelyezése szempontjából.
'Dofollow' linkek
A 'nofollow' címkét gyakran automatikusan hozzáadják a felhasználók által létrehozott tartalomhoz tartozó összes hivatkozáshoz, például közösségi média bejegyzésekhez, cikkekhez és megjegyzés szakaszokhoz. Ez a címke többnyire biztonsági intézkedés - elmondja a Google-nek, hogy a webhelytulajdonosok nem támogatják az adott linket, és nem akarják, hogy az befolyásolja a hírnevüket. A 'nofollow' címkével ellátott linkek így semmilyen linket nem juttatnak el célhelyeikre, és nem befolyásolják a rangsort.
A linkekre kattintsanak
A Google rendelkezik egy szabadalommal, amely szerint átengedhet olyan linkeket, amelyekre a tényleges felhasználók nem kattintanak. Alapvetően, ha sok a viszontlink, és ezek nem hoznak forgalmat, a Google vélelmezi, hogy ezek a linkek mesterségesen lettek létrehozva. Ugyan nem erősítették meg, hogy a Google tényleg használja-e ezt a szabadalmat, de ésszerűnek tűnik a backlinkek minőségének értékelésére. Ezért is javasoljuk olyan linkekre összpontosítani, amelyek valóban érdekelhetik a felhasználókat.
Hogyan ismerheted meg a backlink kilátásaidat?
A viszontlinkek elhelyezésére szolgáló új webhelyek megtalálásának legjobb módja, ha ellesed őket versenytársaidtól. Ha megtalálnák versenytársaid viszonthivatkozásait, akkor rendelkeznél egy listával azokról a honlapokról, amelyek ellenőrzöttek és sikeresen meggyőzöttek a viszontlinkelésről. Ez a legjobb alap. Csak annyit kell tenned, hogy felveszed a kapcsolatot ugyanazokkal a webhelyekkel, és megkérdezed, hajlandóak-e a elhelyezni a te viszontlinkjeidet is. Ez lényegében néhány kattintással kivitelezhető:
- Indítsd el a SEO SpyGlass alkalmazást, és keresd meg a Domain Comparison (Domain összehasonlítás) > Link Intersection (Link kereszteződés) lehetőséget.
- Adj hozzá 10 versenytársat, és kattints az OK gombra. Várd meg, hogy a program összegyűjtse az adatokat.
- Az eredményül kapott táblázatban válaszd a Prospective domains (Lehetséges domainek) lehetőséget, és a szűrők segítségével állítsd az InLink Rand (InLink érték)-t 50+ -ra, a 'dofollow1 linkek számát pedig legalább egyre. Ezzel nyertél egy listát a minőségi weboldalakról, amelyek 'dofollow' linkeket hoztak létre a versenytársaiddal.
- Tekintsd át a táblázatot, és nézd meg, hogy ezek közül melyik honlapok érdekelhetnek téged (is). Fordíts különös figyelmet azokra, amelyek több versenytársadhoz is kapcsolódnak - hiszen ezt azt jelenti, hogy nincs kizárólagos partnerségük, és nyitottak az új együttműködésre.
A fenti példában a SEO SpyGlass-t alkalmazták a Moosejaw - a kültéri felszerelések online kiskereskedője - backlink lehetőségeinek felkutatására. Hozzáadtak két kiemelkedő versenytársat, és kaptak egy listát több mint 11000 összekötő domainről. A szükséges szűrők felhasználásával a lista valamivel több, mint 800 domainre szűkült, amelyek közül sok ígéretes backlink-kilátásnak tűnik.