GA4 1. rész - Bemutató / Mi az a GA4?

GA4 1. rész - Bemutató / Mi az a GA4?

A Google 2023. júliusában nyugdíjazza az Universal Analytics-et. Hogyan tovább? Meddig várjunk az átálással?

A Universal Analytics a 2022-es évben még a leggyakrabban használt mérési megoldásnak számított, ám 2023. júliusában a Google kivezeti. Vagyis ettől az időponttól már csak az új GA4 fog működni. 

Érdemes minél előbb átállni, hiszen a két kód egymás mellett tökéletesen működik. Minél előbb állunk át, annál hosszabb idő áll rendelkezésre, hogy párhuzamos méréseket futtassunk. 

Google Analytics demó fiók is rendelkezésre áll, melyben egy Google fiók birtokában elérhető az a felület, ahol nem csak a Google Analytics 4, hanem a Universal Analytics is párhuzamosan egymás mellett - mintaadatokkal feltöltve - megtekinthető. 

A kezdő oldalon különböző adatok/információk szerepelnek, melyek természetesen a demo fiókban fake adatok, de arra tökéletesen megfelelnek, hogy végigkattintgathassuk a különböző beállítási lehetőségeket.

Négy nagy menücsoportot találunk a Home felületen kívül, illetve alul jelenik meg az adminisztrációs felület elérésének gombja. 

Vannak standard riportok - azonban fontos tudni, hogy a GA4-ben lényegesen kevesebb standard riport érhető el.

Helyettük azoban a következő menücsoport, az Explorations felület ad rá lehetőséget, hogy a nulláról létrehozzunk személyre szabottan különböző riportokat. Ezek megjeleníthetőek táblázatos, tölcsér, vagy sok más szegmens-összehasonlításra használatos diagramm formájában. Ezek alapulvételével is felépíthetőek a saját mérések. 

A következő menüpontban a Google Ads fiók összekapcsolására nyílik lehetőség. Ezt követően ezen a felületen lesznek majd megtalálhatóak a hirdetési kampányokkal kapcsolatos különböző információk és hasznos riportok.

Az ötödik menüpont a konfigurációs felület, ahol a beállítások tesztelésére nyílik lehetőség.

Fontos információ, hogy ez egy teljes átalakulás a korábbiakhoz képest. Gyakorlatilag a GA4-ben minden ami történik, az egy eseménynek számít. Korábban voltak oldalmegtekintések, események, ecommerce mérés, célbeállítási lehetőségek, tehát többértű volt a működés. Most minden, amit a felhasználó a weboldalon csinál, az egy eseménynek fog számítani. Ez nagyon fontos lesz az átálláskor, hiszen a beállításokban amikor megtervezzük a méréseket, ezt szem előtt kell tartanunk. 

Végezetül, bal lent találjuk az adminisztrációs felület megnyitására szolgáló gombot. Itt egy fontos különbséget fogunk észlelni, a jobboldali hasáb (a korábbi view rész) teljesen eltűnt. Fiók illetve property szint van, azaz azok a fajta szűrési lehetőségek, amik korábban a Universal alatt elérhetőek voltak, azok már nem megtalálhatóak. Ami viszont egy ennél is fontosabb változás, hogy az adatok több Data Stream-ből futhatnak be ebbe a rendszerbe (úgy mint iOS, Android és Web), így akár mobil applikációból és weboldalakról származó adatok is összekombinálhatóak a megfelelő beállítások mellett. 

A GA4 fiók összekapcsolható - a korábban említett Google Ads-en túl - a BigQuery-vel, a Merchant Center-rel vagy akár a Search Console-lal is, tehát az organikus forgalmunk elemzésére is használható. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000