GA4 2. rész - Property beállítása

GA4 2. rész - Property beállítása

Cikksorozatunk első részében a GA4 alapjaival ismerkedtünk meg, most lépjünk tovább az egyik legfontosabb feladatra.

Konkrét példán keresztül nézzük meg hogyan kell beállítani a GA4 propertyt. (Erről egy korábbi cikkben már írtunk nektek).

Fontos hangúlyoznunk, ezek  csupán alapbeállítások, nem jelentenek teljeskörű setupot, azonban ezt érdemes már most megtenni, hogy az Universal mérések leállásáig mindkét rendszerben mérhessük az eredményeket.

Az Analytics felületére belépve a felső sávban láthatjuk is a figyelmeztetést, hogy 2023. július 1-jétől nem lesznek elérhetőek ezek a Universal Analytics-es adatok - pontosabban nem fogják már feldolgozni ezeket az adatokat, de még kb. fél évig elérhetőek lesznek a korábbiak. 

Bal lent, az Admin szekcióra kattinta megnyílik az a felület, ahol létre lehet hozni az új property-t. Kattintsunk a Create Property gombra, adjunk meg egy nevet, állítsuk be az időzónát és a pénznemet.

Ha nem rendelkezünk korábbi Analytics adatokkal - kvázi 0 km-es mérést kívánunk kezdeni friss honlap.hu-s honlapunkhoz - akkor meg tudjuk még most azt is tenni, hogy egyszerre hozunk létre egy GA4 és egy Universal Analytics propertyt. Ehhez kattinsunk a "Show advanced options" linkre a "Next"gomb fölött. Az a funkció vélhetően az átállás időpontjához közeledve kivezetésre fog kerülni. 

Majd kattintsunk a Next gombra.

A következő ablakban bekért adatok megadása opcionális.

Create gombra kattintva egyből átugrik a rendszer arra a felületre, ahol a további beállításokat meg tudjuk majd tenni. Ez a Data Streams felületen a későbbiekben is előhívható. 

Az Add stream gombbal elsőként egy webes streamet adjunk hozzá, ahol meg kell adnunk a weblapunk címét, és elneveznünk a stream-ünket. Az "Enhanced measurement"csúszkát érdemes bekapcsolva hagyni. Ez egy új funkciója a GA4-nek, mely bizonyos alapméréseken (mint pl. az oldalmegtekintések) túl, a görgetést, a kimenő kattintásokat, az oldalon belüli keresést, vagy akár a videóval kapcsolatos - tehát videó elindítást, leállítást, beletekerést -, és különböző fájl letöltéseket is tudjunk mérni alapértelmezetten, külön kód beállítása nélkül. 

Create stream gombra kattintva létre is hoztuk az első stream-et. 

Ennek a stream-nek lesz egy Measurement ID-ja, de a honlap.hu rendszerében készült honlapok esetén nem erre az ID-ra lesz szükségünk, hanem a "Tagging instructions" részben található "Global site tag" lenyitásával elérhető kódot kell beilleszteni a honlapkészítő felület megfelelő helyére. 

Itt jegyeznénk meg, hogy a Google Tag Manager használata miért is előnyösebb, a kódok egyesével történő beillesztésénél:

  • Google kódok beillesztére a Tag Manager nyújta a legegyszerűbb megoldást (könnyen összekapcsolható mind a GA4 mind a Universal Analytics kódokkal)
  • az európai szabályozások - GDPR, cookie tájékoztatás és kezelés/használat - és a paralel mérés, tehát hogy mindkét rendszerbe be tudjunk küldeni adatokat, ma már a forráskódba beillesztett kódokkal gyakorlatilag teljesen megfelelően nem kivitelezhető. 

 A kódok beállítását követően maximum 24 órán belül meg fognak jelenni a megfelelő adatok. De a real time reportban akár azonnal is látni fogjuk az első látogatásokat. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000