GA4 4. rész - Migrálás, vagyis átállás a GA4-re az Universal Analyticsről

GA4 4. rész - Migrálás, vagyis átállás a GA4-re az Universal Analyticsről

A cikksorozatunk záró részében az Universal Analyticsről GA4-re történő átállást nézzük meg részletesen.

A migrálás ebben esetben nem azt jelenti, hogy egyik verzióról a másik verzióra állunk át,  mint általában a fejlesztésekben, hiszen itt nem tudjuk egy az egyben leképezni a már meglévő méréseket az új rendszerben. Itt sokkal inkább egy átállásról van szó.

Éppúgy, mint a honlap.hu új rendszerének bevezetése esetén, itt is a régi rendszerben hasznosnak gondolt tartalmakat/adatokat át kell emelni - és újra létre kell hozi az új felületen. Tehát teljesen a nulláról kell felépíteni az új méréseket. De legalább annyi segítségünk a rendelkezésre áll, hogy van korábbi információ arról, hogy mit használtunk, hogyan használtuk, hogyan működött ez, és adott esetben mi az amire valóban szükségünk van. 

Klasszikus tévhit, hogy mindenképpen mindent mérnünk kell. Nincs értelme mindent mérni. Azt mérjük ami üzletileg fontos, ami üzleti szempontól hasznos számunkra. Vagyis információt szolgáltat a gazdasági döntésekhez, az üzletet érintő bármilyen közvetlen döntéshez, vagy a napi dolgokban segít - például abban, hogy a marketing csatornáink hogy teljesítenek. Ha azt látjuk pl. hogy látogatóink döntő többsége mobil eszközről böngészi oldalunkat, érdemes a tartalmakat ezen szempont figyelembe vételével készíteni. Ezt elsődlegesen az analitika alapján fogjuk látni. 

Az átállás során az elsődleges segítség, ha megnézzük, hogy a saját Universal Analytics propertynkben mik vannak beállítva, mik azokat, amiket használtunk. (Például vannak-e beállítva célok - és azok működnek-e. Ha igen, akkor meg kell vizsgálni, hogy azokat át szeretnénk-e emelni.)

Ugyanígy érdemes megnézni az E-commerce mérést - amennyiben foglalkozik a weboldal közvetlen értékesítéssel. Ezt egy teljesen új kóddal, teljesen a nulláról újra kell építeni. 

Érdemes megnézni az eseményeket is, hogy milyenek voltak az Universal fiókban beállítva. A GA4-be ugye minden ami történik egy esemény lesz, de a korábbiakat mindenképpen érdemes átemelni. 

Hasznos segédletünk lehet az átállás során a Google saját leírása, melyben az egyes témák részletesen kifejtik.

A MeasureSchool egyik cikkében találunk egy 11 lépéses felsorolást (bár ők infografikának nevezik), amit érdemes lehet követni:

  1. készítsünk egy auditot a meglévő Universal Analytics property-ről
  2. tervezzük meg a GA4 account-unk struktúráját
  3. felhasználói jogosultságok vizsgálata
  4. property beállítások átnézése (pl. hivatkozó kizárások átemelése)
  5. események migrálása/új események létrehozása
  6. korábbi dimenziók és metrikák beállításának vizsgálata
  7. hozzuk létre újra a konverzióinkat (azokat a célokat és eseményeket, amiket korábban konverzióként mértünk újra létre kell hoznunk eseményként a GA4-ben, és be kell állítanunk, hogy mely eseményeket kívánjuk onverzióként használni - hiszen a GA4-ben minden eseménynek számít)
  8.  eCommerce beállítások
  9. összekapcsolás más eszközökkel (Ads, Search Console és társai)
  10. korábbi adatok exportálása / erről még nincs pontos információ, de valószínűsítjük, hogy amikor majd leáll a Universal Analytics erre is lesz valami megoldás
  11. gyakorlati tapasztalatok szerzése

További hasznos segédanyagok angol nyelven:

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000