Hogyan oldjuk meg a 404-es oldallal kiváltott problémákat?
A 404-es oldalt körüljáró cikksorozatunk 3. része. A múlt heti – Milyen problémát jelent a 404-es hibaoldal a felhasználóknak? – cikkünkben felvetett probléma elvi megoldási lehetőségei.
KAPCSOLÓDÓ OLDALAK BEMUTATÁSA
Ha egy oldal nem található, a felhasználó számára a legjobb megoldás, ha a keresett oldalhoz témában a legközelebb álló oldalt kapja találatként. Így nem kényszerül megtorpanásra, kap egy esélyt, hogy a keresett információhoz hozzájusson. Ha nem is tökéletes megoldás, de legalább nem falba rohan a látogatónk.INSPIRÁCIÓ NYÚJTÁSA
Az előzőhöz hasonló megoldás, azzal a különbséggel, hogy nem egy hasonló, hanem a legolvasottabb/legkeresettebb oldalt kínáljuk fel. Vagy válogathatunk ide abból a kategóriából, amiben a keresett oldal eredetileg fellelhető volt.MEGELŐZÉS
A legjobb megoldás, ha a felhasználó nem is találkozik a 404-es oldallal. Persze ezt nem minden esetben tudjuk kiküszöbölni, de vannak lehetőségek a megelőzésre. Ehhez rendszeresen ellenőrizni kell, hogy belefut(hat)nak-e a látogatóink a 404-es hibaüzenetbe bárhol a honlapunkon. (Nézzük át a linkeket, hivatkozásokat időről időre, hiszen pl a menüpont nevében történt apró módosítás már módosít(hat)ja az URL-t, ezzel az oldal elérését is).EGYSZERŰSÍTÉS
Nem kell minden esetben a bonyolult megoldást keresni. Jól használható az általános (a honlap.hu rendszerében is elérhető) 404-es oldal-kialakítás is. A legfontosabb, hogy érthetően mutassuk meg a látogatóknak, hogy mit kell most tenniük. Helyezzünk el pl. CTA gombot, legyen jól érthető – és az sem baj, ha humoros – a szövegünk, és dobjuk fel az egészet egy látványos képpel. De akár kínálhatsz nekik kedvezményt is, hogy pozitív élménnyé alakítsd a negatívat ;)