Hogyan szerezzünk be értékeléseket az egész interneten a Google Cégembe, a helyi SEO-hoz!
Bizonyára mindannyian találkoztunk már más cégek értékeléseivel a neten, és talán befolyásoltak is már minket. Ezek az értékelések rendkívül fontosak és kiemelt szerepet kapnak a Google-től a lokális találatok értékelése során. Ez az egyetlen lehetőség a Google-nek, ami alapján olyan helyeket tud megmutatni az embereknek, amelyekről vannak visszajelzések.
A vállalkozásokat a Google felületén keresztül is lehet értékelni, de téves az az elképzelés, hogy a Google csak a saját felületén megírt véleményekre ad. Az egész internetet pásztázza, és keresi az adott helyre megírt véleményeket, és ezt a találati listában meg is jeleníti. Éppen ezért a hiedelmekkel ellentétben, a Facebook értékelések is hatással vannak a Google találati listában lévő pozíciónkra.
Ennek annyi jelentősége van, hogy ideje kitalálni, hogy ezeket az értékeléseket, hogyan fogjuk beszerezni. Az emberek ugyanis maguktól leginkább akkor értékelnek, ha valami nem tetszik nekik. A negatív vélemény éppen ezért mindig gyorsabban terjed, mint a pozitív. Ahhoz, hogy sok pozitív véleményt kapjunk, nem elég egyszerűen jónak lennünk, hanem kérnünk kell az embereket, hogy értékeljenek pozitívan minket, ha elégedettek velünk. Még jobb, ha csak olyan embereket kérünk értékelésre, akikről tudjuk, hogy elégedettek, és elkötelezettek felénk.
Néhány tipp az induláshoz:
• Építsünk email adatbázist, hogy a törzsvendégeinket azonosítani tudjuk, és kérjük meg őket, hogy értékeljenek. Küldjük el nekik a linkeket, és esetleg az értékelésért cserébe adjunk neki valami apróságot. (Kávé, desszert stb.)
• Építsünk közösséget, hogy elköteleződés alakuljon ki a cégünk irányába. Ha az emberek „jófejnek” tartják a cégünket, és az ott dolgozó embereket, könnyebben adnak pozitív visszajelzéseket a neten.
• Kérjük meg a munkatársainkat, barátainkat, családunkat, hogy értékeljék a helyet minél több helyen, minél pozitívabban. Indulásnak ez teljesen bevett szokás, mindenki így kezdi!
• A már meglévő értékelésekre minden felületen reagáljunk! Ha pozitív a visszajelzés, akkor köszönjük meg, ha negatív, akkor lehetőleg minél hamarabb kérjünk elnézést és próbáljuk megoldani, orvosolni a hibát. Ha gyorsan cselekszünk, akkor a korábban elégedetlen ügyfelet vissza lehet irányítani az értékeléshez, hogy ha ő is úgy érzi, hogy sikerült megoldani a problémát, akkor módosítsa pozitívra az értékelésünket, vagy csak egyszerűen törölje a negatívat.
Vegyük figyelembe, hogy az értékelések esetében működik a nagy számok törvénye. Egyrészt minél több értékelésünk van, az a Google számára egy üzenet arról, hogy a hely népszerű, sokan járnak oda. Ebben a játékban számít a mennyiség, de azért a minőségre is figyelni kell. Legyen minél több pozitív értékelés!