Hozz létre egy GMB (Google Cégem) profilt
Off-Page, oldalon kívüli SEO taktika: Útmutató kezdőknek cikksorozatunk 3. része
A Google My Business (GMB, magyarul Google Cégem) olyan, mint egy webhely távol a webhelyedtől. Egy Google tulajdonában lévő üzleti könyvtár, amely lehetővé teszi, hogy nagyon fejlett listát hozz létre, beleértve az elérhetőségeket, munkaidőt, fényképeket, termékeket, szolgáltatásokat, értékeléseket, bejelentéseket, és tucatnyi egyéb információt. Amint kitöltöd a listát, jelentős lendületet szerzel a helyi keresésekben, ami elengedhetetlen elemévé teszi az off-page SEO stratégiádnak.
A fenti kép egy tipikus helyi keresést mutat, és láthatod, hogy az eredményeket a GMB listák panelje uralja. Senki sem versenyezhet ezekkel a listákkal, akinek nincs GMB profilja.
Hogyan hozz létre GMB profilt
Először igényeld adatlapod a GMB oldalának felkeresésével, és add meg a céged nevét, címét, üzleti kategóriáját és legalább egy kapcsolattartási formát. Ezt követően felkérnek, hogy igazold a vállalkozásod, és voila — a listád beállítása megtörtént. Miután megkaptad a hozzáférésed a GMB irányítópultodhoz, a Google további lehetőséget kínál a profilod optimalizálására:
Ne feledd, a különböző üzleti kategóriák különböző típusú GMB-fejlesztéseket használhatnak. Például az éttermek használhatják a GMB listát asztalfoglalások és online rendelések felajánlásához, a rendezvényszervezők jegyeket adhatnak el, míg más típusú vállalkozások képesek lehetnek termékek értékesítésére, ajándékkártyák kínálására vagy adományok gyűjtésére. Feltétlenül vizsgáld meg az összes rendelkezésre álló lehetőséget, és optimalizáld adataid a lehető legteljesebb mértékben.