Képek és grafikák a weben
A honlapon elhelyezett grafikai elemek mennyiségét érdemes minimalizálni, mivel ezzel csökkenthetjük a honlap letöltési idejét.
Az indokolatlan grafikáknak ergonómiai szempontból nincs helye a weboldalon. A képként elmentett szövegek csakis abban az esetben fogadhatóak el egy weboldalon, ha néhány szóról van csupán szó, és azok az üzleti grafika szerves részét képezik.
Ugyanakkor ha a szöveg kerül túlsúlyba egy oldalon és semmi képi vagy vizuális elem nincs, az oldal puritánnak és amatőrnek tűnhet. Ha beillesztünk egy-két képet, és alájuk pársoros leírást, azzal vonzzuk a tekintetet, biztosan megnézik és elolvassák ezeket a látogatók.
A hatékony weboldal megköveteli és szöveg és kép egyensúlyt. De meg kell találni az arany középutat.
A szöveges és képes tartalmi egység a lényeges részek felé kell, hogy vezesse a felhasználók tekintetét. A képeknek sorvezető szerepe van, egyszerűen vezetik a tekintetet. Mindez hatványozottan igaz, ha a képek alátámasztják a szöveg mondanivalóját, és még összhangban is vannak a címsorok üzeneteivel.
Az animáció azonban felesleges. Az elmúlt 20 évben kialakult bennünk a bannervakság. Kezdetben minden reklám villogott, így az interneten megtanultuk, hogy habár körben folyamatosan villognak a reklámok, ne nézzünk oda, mert nem ott van a lényeges tartalom. A jelenség már a 90-es években kialakult, és mit sem változott.
Gondoljunk csak a Google hirdetéseire. Észrevétlenül keverednek bele az értékes tartalmakba, reklámok, de nem látszanak annak. Így a látogatók sokkal nagyobb bizalmat szavaznak nekik.