Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (2. rész)

Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (2. rész)
2021.08.10.

Egy ellenőrző listát állítottunk össze, melyet több cikkünkön keresztül mutatunk be, amely alapján gyorsan át tudjuk nézni a honlapunkon az esetleges javítani valókat. Használjuk! Összefoglaló, de vannak benne új gondolatok is!

Oldaltényezők:

7.    Használjunk kulcsszavakat a honlap META

14.    Az egyes oldalaink HTML letöltődési ideje rangsorolási faktor. Ügyeljünk arra, hogy ez a letöltődési idő minél rövidebb legyen. A Search Console-ban tudojuk ezt ellenőrizni! Próbáljuk meg a betöltődési időt 1 másodperc alá szorítani! 
15.    Ügyeljünk arra, hogy az oldaladon ne legyenek duplikált tartalmak. Se szándékosan, se véletlenül.  
16.    Használjuk a kanonikus domain adta lehetőséget! Állítsuk be az előnyben részesített domain-ünket a Google Search Console-ban! 
17.    Optimalizáljuk a képeket is a honlapunkon! Fontos a kép fájl neve, a kép mérete, az „alt” szöveg, és a címsor (title) is. A képhez használjunk hosszú leírást, és képaláírást is! 
18.    Legyenek friss tartalmak a honlapunkon! Biztosan Te is észrevetted, hogy egyes tartalmak esetében a Google már a találati listában mutatja az adott cikk keletkezésének dátumát. Ez nem véletlen! 
19.    Az egyes frissítések nagysága is fontos. Azaz, ha a nyitóoldaladon módosítunk egy sort, vagy felviszünk a webáruházunkba egy új terméket 1 képpel és 3 sorral, az még nem számít jelentős frissítésnek. Egy 2000 szavas blogbejegyzés, aminek bevezetője megjelenik a nyitóoldaladon, és az oldalsávodban, valamint a rá érkező friss kommentekbe, részletei a láblécedben, már érzékelhető frissítésnek számít. 
20.    A frissítések gyakorisága. Milyen sűrűn változik a honlapunkon lévő tartalom? Minden nap van új cikk? Vagy minden héten? Esetleg évente csak egyszer? Ez sem mindegy! 
21.    Használjunk kulcsszavakat az oldalak elején. Mérések mutatják, hogy ha az adott aloldal legfontosabb kulcsszava az oldal első 100 szava között is ott van, akkor a Google relevánsabbnak érzi majd a tartalmat. 
22.    Illesszünk be kulcsszavakat a H2-H3 elemekbe is! 
23.    Kifejezetten fontos az egyes szavak sorrendje a kulcskifejezésen belül. Például nagyon nem mindegy, hogy a honlapunk a „szalmabála építkezés” kifejezésre optimalizáljuk, vagy arra, hogy „építkezés szalmabálával”. Talán látszik ez alapján, hogy miért is nagyon fontos a kulcsszó kutatás, az egyes kifejezések jó kiválasztása.  

24.    A honlapunkról csak megbízható külső oldalakra hivatkozzunk. Az, hogy 1-1 linkkel kiket támogatunk, ajánlunk, sokat elmond rólunk is. 
25.    Legyen tudatos, hogy melyik oldalról hova hivatkozunk! Az adott aloldalunk témáját erősen befolyásolja az is, hogy milyen linkek vezetnek róla kifelé. Ezért csak szorosan kapcsolódó tartalmakra hivatkozzunk! 
26.    Írjunk helyesen! Bár magyarul ez még valószínűleg nem fontos rangsorolási tényező, de angol nyelven már igen. Ettől függetlenül is elmondható, hogy egy minőségi tartalomban nincs helyesírási hiba vagy elütés. 
27.    Ne másoljunk tartalmakat! A Google az eredeti tartalmakat részesíti előnyben. 
28.    Készítsünk hasznos kiegészítő tartalmakat a honlapunkra! A Google hivatalosan is megerősítette, hogy ha az oldalunkon vannak kiegészítő tartalmak, akkor ezek pozitívan befolyásolják a láthatóságunkat. Milyen kiegészítő tartalmak lehetnek? Videók, letölthető tartalmak, stb. 
29.    Ne hivatkozzunk sok küldő oldalra! „Elviszik” az oldal értékét! 
30.    Használjunk multimédiás tartalmakat! Ha tehetjük, publikáljuk ugyanazt a tartalmat akár több formában: írásban, hanganyagban, letölthető pdf-ben, videóban. 
31.    Használjunk oldalon belüli hivatkozásokat. Az, hogy 1-1 aloldaladra hány helyről lehet eljutni, hatással van annak megítélésére. Minél több belső link mutat rá, annál fontosabbnak érzi azt az adott tartalmat a Google. 
32.    Ügyeljünk arra, hogy ne legyenek a honlapunkon úgynevezett törött linkek! Ez elhanyagoltságot mutat, ami semmiképpen sem használ a helyezéseinknek. Ezt tudjuk ellenőrizni a Google Search Console-ban is! 

33.    Ügyeljünk arra, hogy ne használjunk túl sok partner linket (affiliate linkek) a honlapunkon. 
34.    Ellenőrizzük a honlapunk szabványosságát! Feleljünk meg az aktuális HTML szabványoknak, használjuk az ellenőrzésre a W3C ellenőrző szolgáltatásait!  
35.    Az URL hosszúsága is rangsorolási tényező. Az extrém hosszú URL-ek rontják a használhatóságot. Ezért ne használjuk őket, 3-5 kulcsszónál ne írjunk többet az URL-be! 
36.    URL mélysége is számít. Törekedjünk arra, hogy minél kevesebb „/” jel legyen az URL-ben, és legfontosabb kulcsszavak a domain-hez minél közelebb álljanak! 
37.    Ha tehetjük, tagoljuk a honlapunkon megjelenő szöveget felsorolásokkal vagy számozásokkal! A jobban tagolt tartalmat könnyebben fogyasztják az olvasók, így a Google is szívesebben ajánlja! 
38.    Használjunk sitemap.xml típusú oldaltérképet! 
39.    Legyen minél régebbi a honlapunk, de minél frissebb a rajta lévő tartalom! 
40.    Az ergonómia kéz a kézben jár a SEO-val. Ügyeljünk arra, hogy a honlapunk felületet felhasználóbarát legyen! 

A további ellenőrzési pontokat, cikksorozatunk következő részeiben részletezzük.
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000