Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (3. rész)
Egy ellenőrző listát állítottunk össze, melyet több cikkünkön keresztül mutatunk be, amely alapján gyorsan át tudjuk nézni a honlapunkon az esetleges javítani valókat. Használjuk! Összefoglaló, de vannak benne új gondolatok is!
A honlap egészére vonatkozó tényezők:
41. Bevallottan rangsorolási tényező, hogy milyen részletes kapcsolat-felvételi adatokat adunk meg a honlapunkon. Ha rejtjük ezeket, vagy egyáltalán meg sem mutatjuk, akkor ennek biztosan negatív hatása lesz. Arra is ügyeljünk, hogy ezek az adatok egyezzenek azzal, amik a domain regisztrációs adatbázisban vannak. Így lesz a legnagyobb a bizalom (ebben a tekintetben) az oldal iránt.
42. Bizalmi index: milyen honlapokról hivatkoznak a Mi honlapunkra? Ha magas minőségű, tartalmas weboldalakról érkeznek hozzánk linkek, akkor ezek magukkal húznak.
43. Honlap struktúra: alkalmas arra a honlapunk, hogy a látogatók és a Google is tematikusan átlássa? Megfelelő az egyes témák kategorizálása?
44. Mekkora az egész honlap mérete? A Google imádja a tartalmilag nagy honlapokat, melyeknek sok aloldala van, megfelelően strukturálva. Legyen minél „szélesebb” és ne „mély” a honlapunk!
45. Folyamatosan elérhető a honlapunk? Győződjünk meg róla, hogy a honlapunk a nap minden percében, és az év minden napján folyamatosan elérhető!
46. Hol tároljuk a honlapunkat? A szerver földrajzi helye is hordoz információt, és ez különösen fontos lehet a geospecifikus témák optimalizálásakor! Ügyeljünk arra, hogy a honlap kiszolgálója mindig abban az országban legyen, ahol a célcsoportunkat el szeretnénk érni.
47. A Google már megerősítette azt a híresztelést, miszerint van befolyása a találati rangsorra annak, hogy a domain-ünk rendelkezik-e SSL tanúsítvánnyal. Használjunk tehát https://-t, mert ez jó hatással lesz a megtalálhatóságunkra!
48. Ha a honlapunk rendelkezik adatvédelmi és jogi nyilatkozattal, és általános szerződési feltételekkel, akkor ezzel segítünk a Google szemében pozitívan feltüntetni magunkat. A Google sokkal inkább azokat a honlapokat mutatja, a kereső embereknek, akiket megbízhatónak tart.
49. Ne használjuk ugyanazokat a META elemeket az egyes oldalainkon! Ha vannak teljes mértékben megegyező META elemek, ezek bizonyosan visszavetik a keresőoptimalizálási sikereket.
50. Webmorzsa: ez egyrészt egy felhasználóbarát megoldás, másrészt a Google is szereti, hiszen segít átlátni a honlap látogatóinak a weboldal egészének hierarchikus felépítését. Egy egyre fontosabb rangsorolási tényező, hiszen a mobil keresésekben már meg is jelennek a webmorzsák (ha vannak).
51. A Google hivatalosan is kijelentette, hogy azok a honlapok, melyek teljes egészében mobilbarátak, azaz támogatják az eszköz-független megjelenítést nagyobb bizalmi indexszel rendelkeznek, tehát előrébb rangsorolják a keresőben. Mindenképpen legyen mobilbarát a honlapunk!
52. Használjunk YouTube videókat! A YouTube forgalma folyamatosan növekszik, ennek nagymértékben az az oka, hogy a Google keresője előre rangsorolja a YouTube videókat. Nem véletlen, a YouTube Google tulajdon, így tereli a forgalmat oda. Használjuk ki az ebben lévő lehetőségeinket, és a videókat töltsük fel a YouTube-ra és onnan ágyazzuk be a honlapunkba!
53. Bár nem megerősített információ, hogy közvetlen hatással van a rangsorra, azért használjunk Google Analyticset, és Google Search Console-t. Mindegyikben fontos adatok vannak, és ezt a fajta integrációt meghálálhatja a Google. Minél mélyebb adatai vannak az online tevékenységeinkről, annál valószínűbb a mélyebb bizalom a honlapunk iránt.
A további ellenőrzési pontokat, cikksorozatunk következő részeiben részletezzük.