Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (4. rész)

Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (4. rész)

Egy ellenőrző listát állítottunk össze, melyet több cikkünkön keresztül mutatunk be, amely alapján gyorsan át tudjuk nézni a honlapunkon az esetleges javítani valókat. Használjuk! Összefoglaló, de vannak benne új gondolatok is!

Külső linkek, linképítés tényezői:

54.    Minél idősebb és stabilabb honlapokról hivatkozzanak a weboldalunkra. 
55.    Érjük el, hogy minél több különböző domain-ről mutassanak a honlapunkra hivatkozások! Ennek nagyon nagy befolyása van a végső értékelésre! 
56.     Ha képpel hivatkoznak ránk, minden esetben kérjük, hogy a képhez használjanak alternatív szöveget (ALT címke). 
57.    A Google megerősítette már korábban is azt a gyanút, hogy befolyásolja a találati rangsort, ha hivatkozik a honlapunkra olyan domain, aminek a kiterjesztése .edu vagy .gov. Mindkét domain tartomány ugyanis kiemelt bizalmat élvez a Google-nél. Az innen érkező hivatkozások, nagyon jó hatással vannak a rangsorolásunkra. 
58.    Közösségi oldalakról érkező hivatkozásoknál elsősorban a mennyiség számit. Nagy valószínűséggel ez is komoly befolyással bír. 
59.    Írjunk vendég cikkeket más honlapokra, és kérjünk cserébe linket a saját honlapunkra! 
60.    Használjunk „nofollow” címkével ellátott hivatkozásokat is, akkor, amikor linkeket hozunk létre! A TOP10-es honlapokra mutató hivatkozások átlagosan 6%-a ilyen. A Google elvileg nem követi ezeket a linkeket, de azok számát bevallottan figyeli. Az ilyen címkével ellátott linkek, segítenek a linképítés természetességének látszatát fenntartani. 
61.    Ügyeljünk arra, hogy sokféle helyről mutassanak Ránk linkek. Ha a linkek nagy százaléka mind csak blogokról, vagy csak fórumokról, vagy csak linkgyűjteményekből akkor ennek negatív üzenete van a Google előtt. Diverzifikáljunk! 
62.    Ne engedjük, hogy ilyen elemek környékéről hivatkozzanak Ránk: szponzorált linkek, link partnerek, támogatók. Ezek azt az érzetet keltik, hogy fizetünk a linkekért, ez pedig nem javasolt. 
63.    Értékesebbek azok a linkek, amelyek a tartalmai blokkokból mutatnak Ránk, mintha a láblécben, oldalsávban lenne ugyanaz a hivatkozás! 
64.    Használjunk oldalon belüli hivatkozásokat! Az úgynevezett horgony linkek mindenképpen legyenek beszédesek! (Emlékeztetőül erre gondolunk például: cegnev.hu/termeknev#technikai-informaciok amely link egyenesen egy termékoldalunkon annak technikai információihoz visz.) 
65.    Nem túl erős befolyásolási tényező, de ennek ellenére érdemes ellátni a linkeket is „title” attribútummal, azaz címeket adni neki. 
66.    Lehetőleg csak olyan domain-tartományokból fogadjunk linkeket, amilyen tartományban a honlapunk is van. Azaz, ha például a németországi németek a célcsoportunk, akkor .de (német) tartományból fogadjunk linkeket, és ne .ch (svájci) vagy .at (osztrák) domain-ekről. 
67.    Próbáljuk meg elérni, hogy a honlapok felső 1/3-ban szerepeljen a linkünk, és ne a tartalom végén! A link helye a hivatkozó honlapon számít! 
68.    Készítsünk szócikket a Wikipédián olyan tartalmakról, amelyek leírják a tevékenységünket, és forrásként jelöljük meg a honlapunkat! A Wikipédia egy rendkívül bőséges tartalommal rendelkező honlap, és nagyon jó látható a keresőkben! 
69.    Számít a linkek kora is, így egy hivatkozás minél régebb óta mutat a honlapunkra, annál értékesebb. Az állandóság megbízhatóságot sugall. 
70.    Sose legyen látszata annak, hogy esetlegesen csalunk a linkekkel. 
71.    Használjuk a Schema.org alapján meghatározott strukturált mikroformátumokat.  
72.    Sokan gondolják, hogy azok a honlapok, amelyekre mutat link a világ legnagyobb linkkatalógusaiból nagyobb bizalmi indexet élveznek a Google szemében. Ezt a Google nyilvánosan sose erősítette meg, és ha sokáig így is volt, ma ez már közel sem számít annyira, mint korábban! 
73.    Milyen hosszú oldalakról hivatkoznak a honlapunkra? Egy 1000 szavas oldalról bejövő linkek értékesebbek, mintha ugyanez a link egy 25 szavas szövegkörnyezetben lenne. 


A további ellenőrzési pontokat, cikksorozatunk következő részeiben részletezzük.
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000