Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (4. rész)
Egy ellenőrző listát állítottunk össze, melyet több cikkünkön keresztül mutatunk be, amely alapján gyorsan át tudjuk nézni a honlapunkon az esetleges javítani valókat. Használjuk! Összefoglaló, de vannak benne új gondolatok is!
Külső linkek, linképítés tényezői:
54. Minél idősebb és stabilabb honlapokról hivatkozzanak a weboldalunkra.
55. Érjük el, hogy minél több különböző domain-ről mutassanak a honlapunkra hivatkozások! Ennek nagyon nagy befolyása van a végső értékelésre!
56. Ha képpel hivatkoznak ránk, minden esetben kérjük, hogy a képhez használjanak alternatív szöveget (ALT címke).
57. A Google megerősítette már korábban is azt a gyanút, hogy befolyásolja a találati rangsort, ha hivatkozik a honlapunkra olyan domain, aminek a kiterjesztése .edu vagy .gov. Mindkét domain tartomány ugyanis kiemelt bizalmat élvez a Google-nél. Az innen érkező hivatkozások, nagyon jó hatással vannak a rangsorolásunkra.
58. Közösségi oldalakról érkező hivatkozásoknál elsősorban a mennyiség számit. Nagy valószínűséggel ez is komoly befolyással bír.
59. Írjunk vendég cikkeket más honlapokra, és kérjünk cserébe linket a saját honlapunkra!
60. Használjunk „nofollow” címkével ellátott hivatkozásokat is, akkor, amikor linkeket hozunk létre! A TOP10-es honlapokra mutató hivatkozások átlagosan 6%-a ilyen. A Google elvileg nem követi ezeket a linkeket, de azok számát bevallottan figyeli. Az ilyen címkével ellátott linkek, segítenek a linképítés természetességének látszatát fenntartani.
61. Ügyeljünk arra, hogy sokféle helyről mutassanak Ránk linkek. Ha a linkek nagy százaléka mind csak blogokról, vagy csak fórumokról, vagy csak linkgyűjteményekből akkor ennek negatív üzenete van a Google előtt. Diverzifikáljunk!
62. Ne engedjük, hogy ilyen elemek környékéről hivatkozzanak Ránk: szponzorált linkek, link partnerek, támogatók. Ezek azt az érzetet keltik, hogy fizetünk a linkekért, ez pedig nem javasolt.
63. Értékesebbek azok a linkek, amelyek a tartalmai blokkokból mutatnak Ránk, mintha a láblécben, oldalsávban lenne ugyanaz a hivatkozás!
64. Használjunk oldalon belüli hivatkozásokat! Az úgynevezett horgony linkek mindenképpen legyenek beszédesek! (Emlékeztetőül erre gondolunk például: cegnev.hu/termeknev#technikai-informaciok amely link egyenesen egy termékoldalunkon annak technikai információihoz visz.)
65. Nem túl erős befolyásolási tényező, de ennek ellenére érdemes ellátni a linkeket is „title” attribútummal, azaz címeket adni neki.
66. Lehetőleg csak olyan domain-tartományokból fogadjunk linkeket, amilyen tartományban a honlapunk is van. Azaz, ha például a németországi németek a célcsoportunk, akkor .de (német) tartományból fogadjunk linkeket, és ne .ch (svájci) vagy .at (osztrák) domain-ekről.
67. Próbáljuk meg elérni, hogy a honlapok felső 1/3-ban szerepeljen a linkünk, és ne a tartalom végén! A link helye a hivatkozó honlapon számít!
68. Készítsünk szócikket a Wikipédián olyan tartalmakról, amelyek leírják a tevékenységünket, és forrásként jelöljük meg a honlapunkat! A Wikipédia egy rendkívül bőséges tartalommal rendelkező honlap, és nagyon jó látható a keresőkben!
69. Számít a linkek kora is, így egy hivatkozás minél régebb óta mutat a honlapunkra, annál értékesebb. Az állandóság megbízhatóságot sugall.
70. Sose legyen látszata annak, hogy esetlegesen csalunk a linkekkel.
71. Használjuk a Schema.org alapján meghatározott strukturált mikroformátumokat.
72. Sokan gondolják, hogy azok a honlapok, amelyekre mutat link a világ legnagyobb linkkatalógusaiból nagyobb bizalmi indexet élveznek a Google szemében. Ezt a Google nyilvánosan sose erősítette meg, és ha sokáig így is volt, ma ez már közel sem számít annyira, mint korábban!
73. Milyen hosszú oldalakról hivatkoznak a honlapunkra? Egy 1000 szavas oldalról bejövő linkek értékesebbek, mintha ugyanez a link egy 25 szavas szövegkörnyezetben lenne.
A további ellenőrzési pontokat, cikksorozatunk következő részeiben részletezzük.