Keresőoptimalizálási ellenőrző lista 93 pontban (5. rész)
Egy ellenőrző listát állítottunk össze, melyet több cikkünkön keresztül mutatunk be, amely alapján gyorsan át tudjuk nézni a honlapunkon az esetleges javítani valókat. Használjuk! Összefoglaló, de vannak benne új gondolatok is!
A felhasználói interakciók:
74. Ha egyes kulcsszavak esetében többször kattintanak a Mi honlapunkra a találati listán (magasabb a CTR), akkor ez egy fontos információ a Google-nek a rangsorolás kapcsán.
75. Ha összességében a Mi honlapunkra nagyobb az átkattintási arány a keresőkből, akkor Google felé ez egy nagyon jó mutatószám.
76. Nem mindenki ért egyet abban, hogy a visszafordulási arány része-e a Google algoritmusnak, de sokan azt tapasztalják, hogy igen. Ha a látogató megérkezik a honlapunkra a Google-ből, de ott nem kattint sehova, hanem a „Vissza” gombbal visszatér a találati listára, akkor ez negatívan befolyásolja a Google véleményét Rólunk. Azaz, ha magas a visszafordulási arány a honlapunkon (ezt az Analyticsben tudjuk ellenőrizni) akkor ez ellen keresőoptimalizálási szempontok miatt is érdemes tenni.
77. Megerősített értesülés, hogy a Google Chrome-ból indított közvetlen forgalmat (amikor valaki bepötyögi a domain nevünket) a Google figyeli. A direkt forgalom tehát egy fontos adat a Google felé, ahol nagy az effajta forgalom az magasabb minőséget jelent.
78. Gyakori a honlapunkon a visszatérő látogatók aránya? Ha igen, ez is egyfajta pozitív adat a Google felé. A tartalmas, népszerű oldalakra gyakran visszatérnek a felhasználók.
79. Ha sok hozzászólás van a honlapunkon (ehhez előbb ugye kell egy blogmotor), akkor ez is mindenképpen pozitív visszajelzés a Google-nek a honlapunk népszerűségéről.
A további ellenőrzési pontokat, cikksorozatunk következő részeiben részletezzük.