Közösségi oldalak (Facebook, Twitter) a külső keresőoptimalizálásban
Több közösségi oldal tartalmát is figyeli a Google, tehát több irányból lehetséges értékes linkeket és megosztásokat szerezni, melyek a felhasználókat és a Google robotjait is a honlapunkra tereli.
A Facebook szerepe a SEO-ban:
Facebook privát felhasználói által lefolytatott nem publikus beszélgetésekbe, bejegyzésekbe a Google robotjai nem látnak bele, de egy publikus üzleti oldallal be lehet kerülni a Google találati listába.
Mire figyeljünk oda a céges Facebook oldalunk optimalizálása során:
1) Kulcsszavakban gazdag név: olyan nevet válasszunk, amiben nem feltétlenül a cégünk neve szerepel, csak abban az esetben lehet jó ez a választás, ha benne van a kulcsszavunk.
Ha viszont fantázia nevet találtunk ki, akkor az üzleti oldal neve legyen a legfőbb termékünk, vagy szolgáltatásunk elnevezése.
Ügyeljünk arra is, hogy ezt a jövőben nem tudjuk bármikor módosítani!
Kizárólag egyszer van módod nevet változtatni, és csak akkor, ha az oldalunk követőinek száma 100 fő alatt van.
2) Okos Facebook URL: Facebook-on lehetőségünk van egyedi elérhetőséget, URL-t választani: facebook.com/valami formában.
Fontos, hogy az a „valami” kulcsszó legyen.
(Ha több szóból áll a kulcskifejezés, akkor a szavakat válasszuk el kötőjellel (facebook.com/vala-mi).)
Ügyeljünk arra, hogy ezt csak nagyon indokolt esetben módosítsuk.
Ha az üzleti oldalunknak nincs még ilyen URL lefoglalva a Facebook-on, akkor ezen a linken ezt máris megtehetjük:
https://www.facebook.com/settings?tab=account§ion=username
3) Névjegy blokk: Minden Facebook oldalnak van egy „Névjegy” menüpontja. Ezt a részt kell a Facebook oldalunk beállításainál a leginformatívabban kitöltenünk, és beleilleszteni a legfontosabb kulcsszavainkat is. Írjuk le részletesen a termékeinket, a szolgáltatásainkat és akár a célcsoportunkat. A lényeg, hogy a főbb kulcsszavaink itt mind szerepeljenek!
4) Facebook bejegyzések: amennyiben nem korlátozzuk a bejegyzéseink láthatóságát, akkor a Facebook oldalunkon közzétett publikus tartalmaink is megjelenhetnek a Google keresőjében.
Próbáljuk meg úgy megfogalmazni a bejegyzésünk szövegének elejét, hogy az a számunkra fontos kulcsszavakat tartalmazza, hiszen a bejegyzésünk első 18 karaktere szolgál META elemként, tehát ez meg fog jelenni a Google keresőjében.
5) A Facebook oldalunk követőinek száma: ha egy 200.000 követővel rendelkező oldal tesz közzé a honlapunkra mutató linket, szemben azzal, hogy létrehoztunk egy teljesen friss Facebook oldalt és 0 követővel mutatnak ránk onnan linkek, teljesen más eredményekre számíthatunk optimalizálási szempontból. Ezért érdemes ránk nézve releváns, nagyobb oldalakon posztolni, saját linkünket megjelenítve a posztban.
6) Facebook oldalak elérése: ahhoz, hogy lássuk egy publikus Facebook bejegyzésre érkezett reakciók számát, még regisztrálni sem kell az oldalra. Kívülről láthatjuk magát a bejegyzést, és azt is, hogy mennyi hozzászólás vagy kedvelés érkezett rá, sőt azt is lehet látni, hogy mennyien osztották meg. Ha ezeket mi láthatjuk mindenféle hozzáférés nélkül, akkor ezt a Google is látja.
A szakma egyöntetű véleménye szerint ezek mind olyan jelzések a Facebook felől, amit a Google figyelembe vesz a rangsoroláskor.
A Twitter szerepe:
Az, hogy hány tweet-ben (Twitter bejegyzésben) hivatkoztak az oldalunkra, komoly befolyással van a Google eredményünkre. Ez is egy közösségi média eszköz, ami újabb hatással van a keresőoptimalizálásunkra!
Fontos ugyanis, hogy mennyire aktívak azok a Twitter felhasználók, akik megosztják a tartalmunkat (emiatt az erre a célra létrehozott kamuprofilokkal ezt nem lehet befolyásolni). Muszáj, aktív embereket elérni valahogy, hogy osszák meg a tartalmunkat.
És mi kell ehhez? Olyan érdekes tartalom, amit hajlandóak megosztani!