Landing oldal (Mi az, miért van rá szükség?)

Landing oldal (Mi az, miért van rá szükség?)

A landing oldal, más néven fogadó oldal egy honlapnak az az aloldala, ahol a látogató egy konkrét üzleti célt tud megvalósítani. A legtöbb esetben akkor érkezik ilyen oldalra a látogató, ha átkattint egy emailből, Google hirdetésről vagy Facebookról.

A landing oldalon a látogató általában a cél teljesítését elősegítő tartalom mellett találkozik egy űrlappal, aminek kitöltésével igénybe veheti a felkínált lehetőséget. 

A landing oldalakkal a különböző látogatói szegmenseket testre szabott tartalommal (címsorokkal, képekkel, videókkal és üzenetekkel) lehet megcélozni.

 

Miért van szükség landing oldalra?
 

A magasabb felhasználói élményhez hozzá tartozik a jól célzott hirdetés / szöveg / email / Facebook bejegyzés, ami a megfelelő embernek jelenik meg a megfelelő időben, a neki címzett üzenettel és - ami nagyon fontos - a kattintás után a releváns aloldalra érkezik, ahol a hirdetési szisztémánk beteljesedik. A lényeg, hogy a hirdetésre kattintó úgy érezze, hogy megtalálta, amit keresett.

Azt nevezzük mikromomentumnak:

  • a megfelelő embernek,
  • a megfelelő időben, 
  • a megfelelő eszközön, 
  • a megfelelő üzenet.

Nagyon sokan itt rontják el. Minden tökéletes lenne, ha a kattintás után a látogatónak nem kellene bogarásznia a honlapot, mert el van rejtve előle a lehetőség, hogy odaadhassa a pénzét. 

Az Online Marketing Akadámia gyakran használja a "csőlátó keresés" kifejezést. Az érdeklődő a kattintás után közvetlenül szeretne találkozni a neki szóló információval. Nem kezdi el böngészni az oldalt. Inkább visszafordul és keres egy relevánsabb találatot. A visszaforduló látogatóra költött összeg platformtól függetlenül kidoboztt pénz. 

Az tehát nem kérdés, hogy landing oldalra szükség van. De mégis vannak olyan esetek, amikor kiemeltebb figyelmet kell rá fordítanunk. Ilyen esetek:

  • Ha Google Ads hirdetést futtatunk, akkor kulcsszócsoportonként legyenek külön landing oldalaink.
  • Ha Facebookon hirdetünk, akkor célzás és téma szerint legyenek különböző landing oldalak.
  • Ha emailben egy cél teljesítésére buzdítunk, akkor olyan landing oldalra vigyük a látogatót, ahol csak az adott cél teljesítésére van lehetősége. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000