Landing oldal (Mi az, miért van rá szükség?)
A landing oldal, más néven fogadó oldal egy honlapnak az az aloldala, ahol a látogató egy konkrét üzleti célt tud megvalósítani. A legtöbb esetben akkor érkezik ilyen oldalra a látogató, ha átkattint egy emailből, Google hirdetésről vagy Facebookról.
A landing oldalon a látogató általában a cél teljesítését elősegítő tartalom mellett találkozik egy űrlappal, aminek kitöltésével igénybe veheti a felkínált lehetőséget.
A landing oldalakkal a különböző látogatói szegmenseket testre szabott tartalommal (címsorokkal, képekkel, videókkal és üzenetekkel) lehet megcélozni.
Miért van szükség landing oldalra?
A magasabb felhasználói élményhez hozzá tartozik a jól célzott hirdetés / szöveg / email / Facebook bejegyzés, ami a megfelelő embernek jelenik meg a megfelelő időben, a neki címzett üzenettel és - ami nagyon fontos - a kattintás után a releváns aloldalra érkezik, ahol a hirdetési szisztémánk beteljesedik. A lényeg, hogy a hirdetésre kattintó úgy érezze, hogy megtalálta, amit keresett.
Azt nevezzük mikromomentumnak:
- a megfelelő embernek,
- a megfelelő időben,
- a megfelelő eszközön,
- a megfelelő üzenet.
Nagyon sokan itt rontják el. Minden tökéletes lenne, ha a kattintás után a látogatónak nem kellene bogarásznia a honlapot, mert el van rejtve előle a lehetőség, hogy odaadhassa a pénzét.
Az Online Marketing Akadámia gyakran használja a "csőlátó keresés" kifejezést. Az érdeklődő a kattintás után közvetlenül szeretne találkozni a neki szóló információval. Nem kezdi el böngészni az oldalt. Inkább visszafordul és keres egy relevánsabb találatot. A visszaforduló látogatóra költött összeg platformtól függetlenül kidoboztt pénz.
Az tehát nem kérdés, hogy landing oldalra szükség van. De mégis vannak olyan esetek, amikor kiemeltebb figyelmet kell rá fordítanunk. Ilyen esetek:
- Ha Google Ads hirdetést futtatunk, akkor kulcsszócsoportonként legyenek külön landing oldalaink.
- Ha Facebookon hirdetünk, akkor célzás és téma szerint legyenek különböző landing oldalak.
- Ha emailben egy cél teljesítésére buzdítunk, akkor olyan landing oldalra vigyük a látogatót, ahol csak az adott cél teljesítésére van lehetősége.