Légy entitás
Off-Page, oldalon kívüli SEO taktika: Útmutató kezdőknek cikksorozatunk 2. része
A Google egy entitást olyan dologként ír le, amely egyedülálló, egyedi, jól körülhatárolható és megkülönböztethető. Lehet személy, márka, tárgy, hely vagy koncepció - gyakorlatilag bármi figyelemre méltó. És amikor a Google új entitást talál, felveszi a tudáspanel adatbázisba, amely immár több mint 500 milliárd tényt tartalmaz 5 milliárd entitásról és gyorsan növekszik.
Az entitások két szempontból fontosak. Egyrészt — a Google megbízhatóan azonosíthatja az entitásokat név vagy kontextus alapján. Másrészt — a Google megérti a különböző entitások közötti kapcsolatot. Így például, ha valaki online említi a márkánkat, a Google megtalálja ezt az említést, és hozzáadhatja a márka hírnevéhez. Valójában az entitások jelentik az új backlinkeket.
Hogyan lehet entitásokat használni az off-page SEO-hoz
Az entitások meghatározása kissé zavaros, ezért beszéljünk néhány módszerről, amellyel az entitások elméletét a való életben is alkalmazhatjuk.
Hozz létre erős márkát
Rukkolj elő egy megkülönböztethető márkanévvel és próbálj létrehozni egy entitást a Google szemében. Igényeld meg GMB (Google Cégem)-listádat, hozz létre üzleti profilokat a közösségi médiában, szerezz idézeteket a piacod legfontosabb üzleti címjegyzékeiből, és következetes márkanevet használj marketing anyagaidban. Ahogy növekszik a népszerűséged, a Google elkülönítheti a márkádat mint entitás, és a hírnevednek elkezd előnye származni az összekapcsolatlan említésekből éppúgy, mint a kapcsoltakból (linkeltekből). Mikor a legtöbb említés már nincs összekapcsolva, mérhető lendületet kaphat a rangsorolásod ettől.
Tipp! Ezzel az eszközzel ellenőrizheted, hogy a márkád entitás, vagy sem.
Szerzőid váljanak szakértővé
A Quality Rater Guidelines (Minőségértékelő iránymutatás) azt mondja, hogy a szerzői szakértelem a tartalom minőségének fő jelzője. Azok a szerzők, akiket elismernek szakterületük szakértőjeként, és munkájuk több különféle weboldalon is megjelenik, pozitívan befolyásolhatják tartalmad rangsorolását.
Ebből a célból próbáld meggyőzni a Google-t arról, hogy a webhelyed tartalmát létrehozó emberek tudják, mit csinálnak. Győződj meg róla, hogy szerzőid maximalizálták-e a profilokat a közösségi médiában, valamint az iparágadra jellemző platformokon. Bátorítsd őket, hogy jelentesség meg munkáikat más kapcsolódó weboldalakon, és váljanak aktív tagokká közösségekben, csoportokban.
Tipp! A 'sameAs' címke használatával segíthetsz a Google-nak abban, hogy kapcsolatot teremtsen a szerzőid munkái között. A címke a Séma jelölésének része, és lehetővé teszi a szerzők nevének összekapcsolását a szakmai profiljukkal bárhol.