Lokális SEO, avagy a helyi keresőoptimalizálás!
A lokális keresőoptimalizálással nagymértékben képesek leszünk növelni a láthatóságunk és a megtalálhatóságunkat. Ezáltal persze a keresőkből érkező forgalmunk növelését is elősegíthetjük.
Kiváltképp azért, mert a legrelevánsabb helyi találatokat a Google láthatóan kiemeli a többi találat közül.
Az egyik legkézenfekvőbb megoldás a helyi találatokban való megjelenésbe, ha felvesszük a legfontosabb kulcsszavainkat, mellé az adott lokáció megnevezésével.
A legfontosabb ilyen elemek, amelyekben a lokáció megnevezése lehetőleg szerepeljen:
- domain
- URL
- meta címsor (title)
- meta leírás (description)
- h1-es és h2-es címsorok
- kép fájlok nevei és elérési útvonalai
- kép aláírások (alt címkék)
- bekezdések szövegeinek első néhány szavában
Ügyeljünk arra, hogy a lokáció megnevezése ne önmagában álljon, hanem az adott oldal egyéb kulcsszavával párosítva. Elvégre az a célunk, hogy a kulcsszó + lokáció kifejezésre szerepeljünk jobban.
A Név, Cím, Telefonszám fontossága a lokális SEO-ban:
Egyrészt fontos, hogy ezek az adatok, ne csak a honlapunkon szerepeljenek, hanem a honlapunktól független céges adatbázisokban is, amelyeket a Google indexel.
Ilyen például:
- az aranyoldalak.hu,
- a közelben.hu,
- egyéb releváns helyi szakmai katalógusok (pl. joszaki.hu)
Azaz, ha ez a pontos nevünk és címünk:
• Honlap.hu Iroda, 3530 Miskolc, Széchenyi I. u. 22.
akkor ezt mindig ebben a formátumban írjuk le.
Az alábbi formátumok, már nem lennének következetesek, lokális keresőoptimalizálás szempontjából:
• Honlap.hu, 3530 Mc Széchenyi I. u. 22.
• Honlap Iroda, Miskolc - Belváros Széchenyi I. u. 22.
• Honlap.hu Iroda, Miskolc belváros, Széchenyi I. u. 22.
Lássuk mi a helyzet a telefonszámmal:
Sokan nem is gondolnak bele, holott teljesen evidens: egy vezetékes telefonszám hordoz magában lokációt erősítő tényezőket. Így ezt a helyi keresőoptimalizálás esetén ki is tudjuk használni.
Amennyiben egy miskolci cégünk van, nagyon nem mindegy, hogy az internetes megjelenésünkben melyik telefonos elérhetőséget használjuk:
06 (30) 123 4567 vagy 06 (46) 123 456
A 46-os körzetszám ugyanis erősíti azt, hogy a cég valóban miskolci, amíg a 30-as körzetű mobilszám, ebben a tekintetben teljesen semleges. Ezért, ha tehetjük, használjuk a neten mindenütt (katalógusokban, reklámokban, a saját honlapunkon is) a vezetékes helyi körzetszámos telefonszámunkat (is)!
Tipp! Ha nincs vezetékes vonalunk, és hozzá tartozó telefonszámunk, akkor sincs baj. Ma már könnyen lehet bármilyen körzetszámmal virtuális (VoIP) telefonszámot venni. Azaz tudunk használni vezetékes, helyi számot, de amikor azt hívja valaki, akkor valójában a mobilunkon csörög.
Több ilyen szolgáltató is van ebben a témában Magyarországon:
https://www.google.hu/search?q=voip+magyarorsz%C3%A1g
Ügyeljünk a telefonszám formátumára is!
Térjünk vissza az előző miskolci telefonszámra. Döntsük el, milyen formában használjuk a telefonszámunkat a neten, és törekedjünk arra, hogy a formátum mindig azonos legyen.
Például:
- 06 (46) 123 456
- 06/46 123 456
- 0646123456
- +36 46 123456
- +36-46-123-456
Lehetne még folytatni a sort. Bármelyik jó megoldás, de ne legyen keverve, használjuk következetesen az egyiket.
És ne feledjük: a legtöbben csak kiírják a nevet, a címet és a telefonszámot, és nem foglalkoznak a részletekkel. Aki veszi a fáradtságot, és optimalizálja ezeket az adatokat, ő éppen ezzel az aprósággal lesz sokkal több az összes többi konkurensnél, ami éppen elegendő ahhoz, hogy az ő cége jelenjen meg kiemelt helyen a helyi keresésre a Google-ben.