Lokális SEO – Lokális linképítés
Amikor a cél az, hogy helyi keresések esetében növeljük a megtalálhatóságunkat, elengedhetetlen a lokális linképítés. Ezt a fajta linképítést fogjuk fel lokális online márkaépítésnek. Ha hivatkozik Ránk a helyi TV, a helyi újság honlapja, vagy egy-egy nagyobb ismertséggel rendelkező helyi cég (annak ellenére, hogy ezek esetleg témában, iparágban semmilyen módon nem kötődnek hozzánk) az is nagyon sokat számít.
Ezek alapján tehát érdemes
• helyi vállalkozókkal partnerséget kötni,
• PR cikkeket vásárolni a helyi médiában,
• bekerülni helyi szaknévsorokba,
• helyi blogokokban említéseket, linkeket szerezni,
• helyi intézmények (iskolák, kórházak, önkormányzati szervek) honlapjairól hivatkozásokat szerezni,
• szponzorálni helyi eseményeket, csapatokat, ügyeket úgy, hogy azok online jelenléte hivatkozzon a honlapunkra.
Amikor linket építünk lokális keresőoptimalizálási céllal, akkor nem elegendő, de nem is feltétlenül szükséges (!) a hivatkozás egy adott honlapról. Ez azt jelenti, hogy építsünk linket a Név-Cím-Telefonszám segítségével! Azaz ezeken a partner honlapokon ne csak szimplán honlapunk linkje legyen elérhető, hanem a név, cím, telefonszám is, a szokott és következetes formában! (Ahogyan ezt korábbi „Lokális SEO, avagy a helyi keresőoptimalizálás!” cikkünkben is írtuk) Sőt! Ha esetleg a honlapunk linkje nincs ott azon a partner honlapon, de a Név-Cím-Telefonszám mindegyike ott van a szokott formában, az is számít! A Google indexeli, és érti, hogy rólunk van szó, Minket erősít ez az említés, még a honlapunk linkje nélkül is!
Linképítés link nélkül!