Melyek a 404-es oldal legfontosabb elemei és milyen legyen az oldal hangneme?

Melyek a 404-es oldal legfontosabb elemei és milyen legyen az oldal hangneme?

A 404-es oldalt körüljáró cikksorozatunk 5. része. Akkor jó egy 404-es oldal, ha irányítja a látogatót, hiszen ők nem tudják miért nem találták meg, amit kerestek. Fontos tehát információkkal ellátni őket, és további funkciókat kínálni nekik. Így lesznek továbbra is motiváltak, vagyis így fognak az oldalunkon maradni és új keresést indítani

 

 

 

 

Mit tartalmazzon tehát a 404-es oldal?

 

  • magát a hibaüzenetet – közöljük, hogy 404-es hibáról van szó, vagyis a weboldal nem található. Ezzel tudatosítjuk, hogy valami nincs rendben, és ez nem pont az az oldal, ahová „indultak” a látogatóink.
     
  • utalást az esetleges elírásra – hiszen ez a leggyakoribb, ha valaki manuálisan írja be az URL-t. Persze nem árt barátságosan felhívni erre a figyelmet ;)
     
  • logót / szlogent – a 404-es oldalnak vizuálisan feltétlenül kapcsolódnia kell a honlapunkhoz. Tehát jó ha tartalmazza a logót, amivel egyetlen kattintással a főoldalra juthat a látogatónk.
     
  • keresési funkciót – ez a legfontosabb elem!
     
  • linket az oldaltérképre – persze nem a Google-nek is elérhető sitemap.xml-re gondolunk, hanem egy olyan oldalra, ami felsorolja a weboldal összes linkjét, akár az archívumot is, hiszen egyes esetekben ez is segítség lehet a felhasználó számára.
     
  • kapcsolati adatokat – ha a látogató jelezné a hibát, üzenetet szeretne küldeni róla, legyen rá lehetősége. Ez legkönnyebben egy kapcsolati űrlap segítségével valósítható meg, de lehet akár egy link vagy egy egyszerű email cím is.
     
  • navigációs elemeket – a könnyen átlátható navigáció a legfontosabb azok számára, akik „elvesztek” egy weblapon. Legyen a navigációs elemek között visszalépési lehetőség, egyenes út a főoldalra és egy – az imént is említett – kapcsolati lehetőség. De mindezek mellett érdemes megjeleníteni a chatbotunk linkjét is – már ha használunk ilyet.

 

Milyen legyen a 404-es oldalunk hangneme?

 

Az oldalak hangneme és témája különböző lehet, de a leggyakoribbakat – és talán legjobban használhatókat – egy csokorba szedtük:

  • HUMOROS: egy tréfa csodát tehet, főleg, ha épp kellemetlen élmény éri a látogatót. Fontos azonban hozzáigazítanunk márkánk hangneméhez, és még fontosabb ügyelnünk rá, hogy semmiképp se legyen harsány vagy durva.
     
  • OKOS: ezt lehet akár ironikus vagy szarkasztikus módon is használni, hogy felkeltse a látogató figyelmét.
     
  • BARÁTSÁGOS: ideális esetben hívogató és kellemes szöveget értünk alatta, mint például: igazán sajnáljuk, próbáljuk helyrehozni. Különösen fontos ez, ha a cégnek jó az ügyfélszolgálata, így még inkább illeszkedik a hangnem.
     
  • INTERAKTÍV: az emberek szeretik a kattintható dolgokat, szívesen kattintanak akár egy hibaoldalon megjelenő dologra is (naná, hiszen még pénzbe sem kerül).
     
  • GONDOLATÉBRESZTŐ
    Miért ne lehetne egy 404-es oldal oktató jellegű? Kínálhat különböző linkeket és hivatkozásokat, új információkkal keltve fel a látogatók érdeklődését.
     
  • AKTUÁLIS
    Ezzel óvatosan! Hiszen csak akkor maradhat aktuális, ha rendszeresen frissítjük. De még így is megeshet, hogy sok időt fektetünk egy olyan oldal létrehozásába, amely hamar veszít időszerűségéből.

 

Saját 404-es oldalt készíteni a honlap.hu rendszerében igazán nem ördöngösség. Csak hozz létre egy új „Honlap szerkesztő” típusú menüpontot, és a SEO ÉS EGYÉB BEÁLLÍTÁSOK fülön az „Oldal típusa” legördülő menüben válaszd a 404-es hibaoldalt.

 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000