Mi a teendő, hogy a honlapunkat a Google minél hamarabb beindexelje? Tudatos linkszerzés!

Mi a teendő, hogy a honlapunkat a Google minél hamarabb beindexelje? Tudatos linkszerzés!
2020.09.08.

A linképítés az elmúlt évek alatt soha nem látott jelentőséget kapott és ennek megfelelően kellő mértékben változott is. Míg korábban bőven elegendő volt mennyiséget produkálni a linkekből, kicsit később már a minőségre helyeződött át a hangsúly. A hatékony linképítéssel (a keresőoptimalizálásban végzett jótékony hatása mellett) nagyon sok látogatót szerezhetünk direktben is - tehát, el kell érnünk, hogy maguktól is hivatkozzanak Ránk más weboldal tulajdonosok. OK, de hogyan kezdjünk neki?

1.    Tervezzünk!

ez nem egy kreatív és érdekes munka, elég aprólékos, szöszölős feladat, lassan lehet vele haladni és általában nem hoz azonnali eredményeket 

Döntsük el mi a célunk a linképítéssel: inkább a keresőoptimalizálás, vagy inkább a látogatók közvetlen megszerzése. Nem mindegy: egész máshogyan kell megfogalmaznunk a linkek elnevezését!

Ha a keresőoptimalizálást részesítjük előnyben, döntsük el, melyek lesznek azok a kitüntetett figyelemmel kezelt kulcsszavak, amikre optimalizálni szeretnénk az oldalt. Jó esetben már elvégeztük a kulcsszó-analízist, készítettünk konkurencia-elemzést, megmértük a kiválasztott kulcsszavak hatékonyságát.

Készítsünk tehát linképítési tervet és azt valósítsuk meg lépésről lépésre! Határozzuk meg magunknak, hogy hetente elhelyezünk 5-6 linket és a hónap végére máris lesz 20-30 linkünk! Ettől nagyobb tempót ne akarjunk diktálni, mert a linképítéssel igazából egy természetes (manipulációktól mentes) folyamatot próbálunk meg modellezni. Az pedig nem életszerű, hogy egy honlapra, egyik napról a másikra több száz link épül ki, okos és tudatos linkszövegekkel. Ezért ne legyünk türelmetlenek, helyezzük előtérbe a természetességet, és cselekedjünk tudatosan, lassan!

 

2.    Miért ne kezdjük a linképítést azonnal a linkgyűjteményekkel?

Sokszor olyan weboldalak linkjeit is beküldik, amelyek rosszabb esetben még fejlesztés alatt állnak jobb esetben szinte tegnap lettek kész. Általában a linkgyűjtemények szerkesztői nem szoktak elfogadni olyan honlap-ajánlást, ahol olyan szövegek szerepelnek, hogy „fejlesztés alatt”, „hamarosan” stb. Ne legyünk türelmetlenek, és akkor ajánljuk a weboldalunkat, amikor már duzzad az értékes tartalomtól. Ha megelőzzük saját magunkat, és félkészen beajánljuk a honlapunkat, szinte biztos, hogy elutasításra kerül, sőt az sem kizárt, hogy a szerkesztő feketelistára teszi, ami annyit jelent, hogy a jövőben sem enged regisztrálni minket a linkjei közé.

Van azonban egy másik, talán még erősebb ok. A helyzet az, hogy ezeknek a linkgyűjteményeknek a kora kezd leáldozni. Korábban nagyon erős értéket adtak, ma azonban már egyáltalán nem olyan jelentősek, mint anno. És nem azért, mert ezek a katalógus oldalak rosszabbak lennének, hanem alapvetően a Google mérési módszerei, algoritmusai változtak az elmúlt években. A számosság helyett sokkal fontosabb legyen a minőség. Azaz, ha a honlapunk a konyveles-miskolc.hu, akkor egy kifejezetten könyvelés témájú gyűjteményben jó, ha benne vagyunk, de egy Miskolc fókuszú listában már teljesen felesleges fent lennünk.

De mielőtt elkezdenénk linket építeni, érdemes egy kis népszerűséget kovácsolni a honlapunknak, egy kis hitelességet adni neki úgy, hogy máshol kezdjük a linkszerzést:

-    Ha van már másik weboldalunk, elsőként tegyük ki a linkünket, ami az új honlapunkra mutat. 

-    Olvasgassunk témába vágó fórumokat! Legyünk aktív fórumozók, és ha nem is erőltetve, de néha ajánljuk be a fórumozóknak a saját weboldalunkat! 

-    Olvassunk blogokat! Írjunk kommenteket! Nevünk, e-mail címünk mellett adjuk meg a honlapunk címét is! Sőt magában a hozzászólás szövegébe is próbáljuk belefogalmazni honlapunk címét! 

-    Használjuk a közösségi médiát! Szerezzünk megosztásokat, ajánlásokat, like-okat! 

-    Adjunk referenciát olyan cégeknek, melyekkel elégedettek vagyunk, és kérjünk cserébe linket a honlapunkra! 

-    Ezek után célozzuk meg a kisebb linkgyűjteményeket!

Azonban soha ne felejtkezzünk meg arról, hogy 1-1 ilyen linkgyűjteményből érkező link értéke egyre csökken. Nem káros, de nem szabad csak az ilyen linkektől csodát várni!

 

3.    Milyen formában mutassanak ránk a hivatkozások?

Ha nem csak a keresőoptimalizálás miatt helyezzünk el egy linket egy weboldalon, hanem azért is, mert látogatókat is szeretnénk rajta keresztül kapni, akkor találjunk ki egy figyelemfelkeltő, beszédes címsort és leírást hozzá és következetesen mindig azt adjuk meg.

Ha linkgyűjteménybe vagy katalógusba regisztráljuk, az oldalunkat a link ajánlása során értelemszerűen ki kell tölteni a megjelenő űrlapot, de azért pár „apróságra” érdemes odafigyelni:  

-    fontos, hogyan fogalmazzuk meg a linkünk elnevezését, teljes mértékben releváns-e a honlapunk tartalmára nézve

-    az URL megadásánál, ha van „beszédes”, leíró URL-ünk, mindenképen azt adjuk meg és a tartalma releváns legyen a linkünk elnevezésére

-    a leírásnál szintén a legfontosabb, a relevancia ránk nézve max. 300 karakter legyen (ezt a szöveget fogják a Google robotok is először olvasni)

-    ki kell választanunk, hogy az adott tematikus oldalon belül milyen doboz(ok)ba szeretnénk kérni a linkünk felvételét. Próbáljuk meg a témánkhoz leginkább illeszkedő dobozt kiválasztani, mert így van a legnagyobb esélye annak, hogy a szerkesztő pozitívan reagál majd vissza a linkajánlásunkra. 

A legvégén nem kell mást tennünk, mint bejelentkezni, vagy ha még nincs fiókunk, regisztrálni a linkgyűjtemény rendszerébe. Név, e-mail cím esetében adjunk meg valós adatokat, ezen keresztül fognak értesítést küldeni nekünk, hogy linkünket felvétették vagy éppen elutasították.

 

4.    Hol helyezzünk el még linkeket?

-    A fórumokba elhelyezett linkek nagyon hasznosak tudnak lenni.

-    Blogból is több ezer van már hazánkban, így biztosan találunk olyan témájú blogot, ami a Mi témánkba vág!

-    Linkgyűjtemény és linkkatalógus (Ezt a két fogalmat nagyon sokan keverik, és egymás szinonimájaként használják. Pedig nem ugyanazt jelentik. A linkgyűjtemény egy olyan linkadatbázis, ahol a linkeknek kizárólag a nevei jelennek meg. A linkre kattintva eljuthatunk a kívánt oldalra. Ezzel szemben egy linkkatalógus bővebb információt enged meg közzé tenni egy weboldalról. A link nevén és a hivatkozáson kívül, lehetőség van közzétennie egy pár soros leírást is a katalógusban, ahol bővebben bemutathatjuk weboldalunkat. Erről esett szó a korábban leírtakban.)

 

5.    Linknépszerűség ellenőrzése

A linknépszerűség ellenőrzésével, egy tájékoztató adatot kapunk arról, hogy megközelítőleg mennyi a weboldalunkra mutató főbb keresők nyilvános visszalinkjeinek száma.

Ingyenes ellenőrző: http://www.backlinkwatch.com/

 


Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553