Milyen problémát jelent a 404-es hibaoldal a felhasználóknak?

Milyen problémát jelent a 404-es hibaoldal a felhasználóknak?

A 404-es oldalt körüljáró cikksorozatunk 2. része. Azon egyszerű okon túl, hogy a felhasználó számára frusztrációt okoz, ha az általa keresett oldal nem található, számos egyéb problémát is felvethet a 404-es hibaoldal:

  • BIZONYTALANSÁG – a felhasználó nem tudja, mit tegyen, hiszen leggyakrabban csak egy „A keresett oldal nem található” üzenet jelenik meg. A látogató megtorpan, nem tudja, mi legyen, megszakad a felhasználói útja, csalódottá válik, és jó eséllyel soha többet nem tér vissza az oldalra.
  • ELTÉRÍTÉS – vannak vicces, vagy egy rakás linket felkínáló 404es oldalak, de gondoljunk csak bele… a látogató számított valamire, amit nem kapott meg, helyette megjelent a hibaoldal, és ezen nem valószínű, hogy javít, ha lát egy cuki cicát, vagy egy tucat linket, amelyekre nem volt kíváncsi :( Ugye te se kezdenél el ad hoc linkekre kattintgatni, mikor konkrét szándékkal érkeztél egy oldalra?
  • ROSSZ ELSŐ INTERAKCIÓ – ez talán a legkomolyabb probléma. Gondoljunk csak bele… sok-sok munkaórát és pénzt befektetve létrehozzuk csodás honlapunkat, melyet hirdetünk és/vagy SEO-zunk ezerrel, hogy látogatókat tereljünk rá. Kampányaink elérnek egy rakás embert, kisebb részük egy témára rákeresve talál RÁNK a találati listában, ezért rákattint a megjelenő linkre… és kap egy 404-es hibaoldalt :(
    Ilyenkor az összes felépített pozitív érzés elvész, és az oldalhoz negatív élmények társulnak. A nem kevés pénzen megszerzett látogatói figyelem egy pillanat alatt elvész, mert az érkezés után nem azt kapják, amire számítottak :(
  • FOGALMATLANSÁG – nekünk (és reméljük már neked is :) ) természetes és mindennapos egy 404-es oldal, de vannak még bőven olyan felhasználók a weben, akiknek fogalma sincs róla, mit jelent a 404-es hibaüzenet. Így semmiképp se abból induljunk ki, hogy mi mit tudunk. Ehelyett mindenképp tegyük világossá a látogató számára, és fogalmazzuk meg közérthetően, hogy mit lát, és mit tegyen ;)
  • ÉRTÉKTELENSÉG ÉS UNALMASSÁG – a tájékoztatás önmagában sajnos nem képvisel értéket. Az alap, hogy informálunk a helyzetről, de adjunk ennél többet. Persze felmerül a kérdés, hogy honnan tudjam mit akart a felhasználó? Ehhez figyelembe kell venni, hogy hogyan érkezett a 404-es oldalra, mit keresett. Ezen információk sajnos csak utólag (a Google Analytics használatával) állnak rendelkezésre, de egy kisebb oldalnál akár egy jól kialakított lábléccel is megfelelően irányíthatjuk a látogatót. A nagyobb látogatottságú oldalak pedig egy pár hétig figyelve a tendenciát, megfelelően testre tudják szabni ezen aloldalukat is.
    A lényeg, hogy ne egy unalmas „a keresett oldal nem található” üzenettel találkozzon a látogató. Legyen itt egy finomabb, személyesebb üzenet. Mutassuk meg a cég karakterét, késztessük aktivitásra a látogatónkat.
    Itt is igaz a mondás, a ki nem használt lehetőség egy elvesztegetett lehetőség.

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000