Mindent a webszövegírásról (nem feltétlenül tömören)

Mindent a webszövegírásról (nem feltétlenül tömören)

Ha emberekkel kommunikálunk a weben, nem tudjuk megkerülni a szövegírást. Már az emailjeink aláírásának megfogalmazása is webszövegnek számít, nem beszélve a Facebookon vagy akár a honlapon megjelenítendő bemutatkozásról.Ha csak adott számú látogató olvassa a honlapunkat, nem mindegy, hogy ennek a 0,1%-a, 1%-a vagy 10 %-a lesz vásárló. Ez az arány pedig nagyrészt a szövegünkön múlik.

Meggyőző szöveggel lehet a legnagyobb hatékonysággal növekedést elérni az online kommunikációnkban, mivel ezzel szerezhetünk ügyfelet reklámkiadás nélkül.


Ha eladóként nem tudunk vágyat ébreszteni termékünk iránt, nem lesz bevételünk.
Az internetet személytelennek tartott médiumként kezelik, hiszen mindenki azt mond, amit akar. Éppen ezért a felhasználók gyanakvóak. Le kell döntenünk azokat a falakat, amelyek gátolják az érdeklődőket abban, hogy megrendelővé váljanak. Manapság – a sok amatőr szövegezésű oldal közül – még mindig könnyű kitűnni egy jó szöveggel. De ne feledkezzünk meg az emailjeink és online reklámjaink szövegiről sem.

Mielőtt belevágnánk, tisztázzuk a szabályokat:

 

1. Ügyfeleket szeretnénk vagy díjakat?
 

A reklámüzenetnek nem feltétlenül kell szórakoztatónak lennie, de az elengedhetetlen, hogy a mondandónk „átmenjen” az olvasóinknak.
Bár nem szórakoztatni szeretnénk, hanem eladni, de előny, ha a szövegünk nem száraz, hanem élvezetes és humoros. De ez csak másodlagos szempont legyen. Ne vonjuk el a figyelmet a körítéssel a lényegről!

 

2. A kihagyhatatlan lépés!
 

Bár a listák első és utolsó helyére szoktuk a legfontosabbakat írni, ez most kivétel ;)
Kihagyhatatlan, hogy már a legelején eldöntsük, mi a célunk a szövegírással. Fontos kritérium a cél megválasztásánál, hogy kézzel fogható és jól mérhető legyen.
Nem jó taktika, ha a szövegünkkel több cél akarunk elérni. Minél fókuszáltabban koncentrálunk egy bizonyos dologra, annál célzottabb és relevánsabb lesz a szöveg, és annál pontosabban fog célba találni.

 

3. Muszáj máshogy gondolkodnunk!
 

El kell tudnunk vonatkoztatni azoktól a problémáktól, amelyek minket, mint eladót foglalkoztatnak és bele kell látnunk a vásárlóink problémáiba, kérdéseibe, kételyeibe, várakozásaiba, fejébe.
Ehhez alaposan meg kell ismernünk látogatóinkat. Meg kell értenünk, hogy mi mozgatja őket a döntéshozatalban. 
Ha mi is szembesültünk már a vásárlóink problémáival, saját bőrünkön tapasztaltuk azt az égető szükségletet, amire a gyógyírt kínáljuk, és a választás kínját is átéltük már, amikor a megfelelő terméket vagy szolgáltatást kerestük, akkor jók vagyunk. De ezeket az érzéseket és tapasztalatokat soha nem szabad szem elől tévesztenünk!
Beszélgessünk ügyfeleinkkel személyesen. Hagyjuk, hogy ők beszéljenek, de feszülten figyeljünk, mitől csillan meg a szemük 
Kérjük ki a vásárlók véleményét termékeinkről, szolgáltatásainkról, ügyfélszolgálatunkról! A beszélgetések után levont következtetéseket pedig jegyezzük fel. 

 

4. Kiről szóljon a reklám?
 

Sajnos még mindig sokan megfeledkeznek róla, hogy hirdetőként mi vagyunk a vevőkért és nem ők vannak értünk. Olyan információkat közöljünk elsősorban, ami a vevők számára hasznos. Beszéljünk a vevőinkről és arról, hogy milyen segítséget tudunk nyújtani nekik a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal.
Tipp:
Vegyük szemügyre honlapunk nyitó oldalának szövegét, és számoljuk meg, hogy hány mondatnak az alanya a cégünk. És mennyinek az olvasó? Ha több esetben szól a mondat a vállalkozásról, mint ahány az érdeklődőről, akkor sajnos sokaknak lesz unalmas a tartalmunk. Javítsunk az arányon a potenciális vásárlóink irányába!

 

5. Mindig legyünk őszinték és egyenesek!
 

Mondhatnánk, hogy a marketingben soha nem hazudunk. De ez sajnos nem lenne igaz. Azzal viszont tisztában kell lennünk, hogy a hazugsággal előbb-utóbb le fogunk bukni. Ha ez megtörténik, az egész felépített hiteles imázsunk köddé válik. (Arról nem is beszélve, hogy a valótlan állítással a fogyasztók megtévesztése büntetőjogi kategória). 
Az persze nem tilos, hogy a lehető legelőnyösebb megvilágításban mutassuk magunkat és termékeinket. Sőt ez lenne a szövegírás fő mozgatója.

 

6. Milyen csatornákon kommunikáljunk?
 

Mindig vegyük figyelembe, hogy konkrétan milyen csatornán keresztül fog megjelenni az aktuális szöveg.
Mindig gondoljuk át a következőket:

  • Mekkora lehet a terjedelem?
  • Hogyan tudjuk felkelteni az olvasók figyelmét?
  • Mennyi időt szánnak majd a látogatók az adott csatornánk keresztül megjelenő szövegre?
  • A hely és a közeg csak figyelemfelkeltésre alkalmas, vagy a hirdetésben már az ajánlatunk minden lényeges része átadásra kell, hogy kerüljön?

Minden megjelenéshez írjunk egyedi szöveget!

 

7. Mikor jó a reklámszöveg?
 

Ha lebilincselő, ha az olvasók végre is hajtják, amit elvárunk tőlük, ha égető vágyat ébreszt a termékünk, szolgáltatásunk megszerzésére, akkor jól dolgoztunk.
Ezek mellett azért legyen kellemes olvasni, vigyük bele személyes varázsunkat, legyen kreatív és színes. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000