Mit tehetünk annak elkerülése érdekében, hogy a Gmail SPAM-gyanúsnak jelölje leveleinket?
Cikkünkben iránymutatást adunk, hogy a Google irányelvei alapján biztosíthassuk, hogy az üzenetek a beérkező levelek közé kerüljenek a Gmailben. Ezek az irányelvek mindenki számára hasznosak, akik Gmail felhasználóknak küldenek levelet.
Gmail felhasználónak számít mindenki, aki rendelkezik:
- @gmail.com végződésű személyes postafiókkal,
- G Suite csomagba tartozó munkahelyi vagy iskolai Gmail-fiókkal (ezek az email címek nem tartalmazzák a @gmail.com végződést).
A cikkünkben található irányelvek a Gmail súgója általi iránymutatások kivonatát tartalmazzák, és betartásuk csökkenti annak esélyét, hogy a Gmail:
- korlátozza az üzenetküldés sebességét,
- letiltsa az üzeneteket,
- spamként jelölje meg az általunk küldött leveleket.
Megjegyzés: a Gmail nem fogad el engedélyezőlistára tétellel kapcsolatos kérelmeket a feladóktól, tehát nem tudjuk garantálni, hogy az üzenetek átjutnak a Gmail spamszűrőjén.
A Gmail rendszerébe történő üzenetküldés bevált gyakorlatainak követése
Az az ideális, ha az összes üzenet ugyanarról az IP címről kerül kiküldésre (ez a honlap.hu által biztosított webmailes felület használatával megvalósul).
Ne keverjük a különböző típusú tartalmakat egyazon üzenetben. A vásárlást visszaigazoló üzenetben például ne küldjünk a közelgő akcióra vonatkozó tartalmat.
Az azonos kategóriájú üzeneteknek azonos email-címmel kell rendelkezniük. (Pl: visszaigazoló üzenetek -> nyugta@sajatdomain.hu; promóciós üzenetek -> akciok@sajatdomain.hu; fiókkal kapcsolatos értesítések -> ertesites@sajatdomain.hu).
Rendszeresen ellenőrizzük, hogy az általunk használt domain nincs-e nem biztonságosként megjelölve. A domain állapotának ellenőrzéséhez írjuk be a domain nevet a Biztonságos böngészés webhelyének állapotoldalán. És ellenőrizzük az összes olyan domaint is, ami ahhoz kapcsolódik.
Ne küldjük aathalász mintaüzeneteket, se tesztkampányokat. Az ilyen üzenetek rontják a domain hírnevét, és a domain felkerülhet a tiltólistákra.
Ne használjuk más domain vagy feladó adatait engedély nélkül. Az ilyen tevékenységet címhamisításnak nevezik, és az üzenetek spamek közé sorolásához vezet.
A következők segíthetnek abban, hogy a valódi üzenetek spamként jelölését elkerüljük:
- A rendszer kisebb eséllyel jelöli spamnek azokat az üzeneteket, melyeknek a Feladója a címzett névjegyei között megtalálható (kérjük, meg ügyfeleinket, hogy vegyék fel címünket a címlistájukra),
- Időnként a rendszer sajnos érvényes üzeneteket is spamként jelöl. Ilyenkor a címzettnek kell megjelölnie az adott üzenetet "NEM SPAM"-ként, hogy a feladó jövőbeli leveleu a beérkező levelek mappába kerüljenek (erre is érdemes felhívni a címzettek figyelmét)
Az üzenetek hitelesítésének ellenőrzése
A Gmail kisebb eséllyel jelöli meg spamként a hitelesített üzenetet. A hitesített üzenet:
- védi a címzettet a rosszindulatú, például adathalász levelektől,
- kisebb eséllyel kerül az elutasított vagy spamként jelölt üzenetek közé.
A hitelesítési módszert a domain szolgáltatónak kell beállítania. Ha a domain a honlap.hu rendszerében került került regisztrálásra, a webmailes kiküldés esetén a szükséges SPF rekord beállítását cégünk elvégzi. Ha a domaint nem mi regisztráltuk, vagy a kiküldés nem az általunk biztosított webmail felületen keresztül történik, keressék ügyfélszolgálatunkat!