Mit tehetünk annak elkerülése érdekében, hogy a Gmail SPAM-gyanúsnak jelölje leveleinket?

Mit tehetünk annak elkerülése érdekében, hogy a Gmail SPAM-gyanúsnak jelölje leveleinket?

Cikkünkben iránymutatást adunk, hogy a Google irányelvei alapján biztosíthassuk, hogy az üzenetek a beérkező levelek közé kerüljenek a Gmailben. Ezek az irányelvek mindenki számára hasznosak, akik Gmail felhasználóknak küldenek levelet.

Gmail felhasználónak számít mindenki, aki rendelkezik:

  • @gmail.com végződésű személyes postafiókkal,
  • G Suite csomagba tartozó munkahelyi vagy iskolai Gmail-fiókkal (ezek az email címek nem tartalmazzák a @gmail.com végződést).

A cikkünkben található irányelvek a Gmail súgója általi iránymutatások kivonatát tartalmazzák, és betartásuk csökkenti annak esélyét, hogy a Gmail:

  • korlátozza az üzenetküldés sebességét,
  • letiltsa az üzeneteket, 
  • spamként jelölje meg az általunk küldött leveleket.

Megjegyzés: a Gmail nem fogad el engedélyezőlistára tétellel kapcsolatos kérelmeket a feladóktól, tehát nem tudjuk garantálni, hogy az üzenetek átjutnak a Gmail spamszűrőjén.

 

A Gmail rendszerébe történő üzenetküldés bevált gyakorlatainak követése

 

Az az ideális, ha az összes üzenet ugyanarról az IP címről kerül kiküldésre (ez a honlap.hu által biztosított webmailes felület használatával megvalósul).

Ne keverjük a különböző típusú tartalmakat egyazon üzenetben. A vásárlást visszaigazoló üzenetben például ne küldjünk a közelgő akcióra vonatkozó tartalmat.

Az azonos kategóriájú üzeneteknek azonos email-címmel kell rendelkezniük. (Pl: visszaigazoló üzenetek -> nyugta@sajatdomain.hu; promóciós üzenetek -> akciok@sajatdomain.hu; fiókkal kapcsolatos értesítések -> ertesites@sajatdomain.hu).

Rendszeresen ellenőrizzük, hogy az általunk használt domain nincs-e nem biztonságosként megjelölve. A domain állapotának ellenőrzéséhez írjuk be a domain nevet a Biztonságos böngészés webhelyének állapotoldalán. És ellenőrizzük az összes olyan domaint is, ami ahhoz kapcsolódik. 

Ne küldjük aathalász mintaüzeneteket, se tesztkampányokat. Az ilyen üzenetek rontják a domain hírnevét, és a domain felkerülhet a tiltólistákra.

Ne használjuk más domain vagy feladó adatait engedély nélkül. Az ilyen tevékenységet címhamisításnak nevezik, és az üzenetek spamek közé sorolásához vezet.

A következők segíthetnek abban, hogy a valódi üzenetek spamként jelölését elkerüljük:

  • A rendszer kisebb eséllyel jelöli spamnek azokat az üzeneteket, melyeknek a Feladója a címzett névjegyei között megtalálható (kérjük, meg ügyfeleinket, hogy vegyék fel címünket a címlistájukra),
  • Időnként a rendszer sajnos érvényes üzeneteket is spamként jelöl. Ilyenkor a címzettnek kell megjelölnie az adott üzenetet "NEM SPAM"-ként, hogy a feladó jövőbeli leveleu a beérkező levelek mappába kerüljenek (erre is érdemes felhívni a címzettek figyelmét)

 

Az üzenetek hitelesítésének ellenőrzése

 

A Gmail kisebb eséllyel jelöli meg spamként a hitelesített üzenetet. A hitesített üzenet:

  • védi a címzettet a rosszindulatú, például adathalász levelektől,
  • kisebb eséllyel kerül az elutasított vagy spamként jelölt üzenetek közé.

A hitelesítési módszert a domain szolgáltatónak kell beállítania. Ha a domain a honlap.hu rendszerében került került regisztrálásra, a webmailes kiküldés esetén a szükséges SPF rekord beállítását cégünk elvégzi. Ha a domaint nem mi regisztráltuk, vagy a kiküldés nem az általunk biztosított webmail felületen keresztül történik, keressék ügyfélszolgálatunkat!

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000