Nagy márkák a közösségi médiában (1.)
Olykor előfordul, hogy van mit ellesni a multiktól, még akkor is, ha ők nagyobb keretből tervezhetik meg a közösségi média jelenlétüket, mint Mi. Nézzünk egy-két példát következő sorozatunkban és szedjük össze mit érdemes belőlük ellesni.
Richard Branson és a Virgin márka
Itthon lehet, hogy nem ismeri mindenki a Virgin márkát, pedig Nyugat-Európában és Amerikában igazi szerethető márka. A Virgin márka, egy több mint 400 vállalatot tömörít a légitársaságtól kezdve a vasúti közlekedésen át a lemezkiadásig, de a mobiltelefonszolgáltatással is több millió ügyféllel rendelkeznek, miközben a cégcsoport a kezdetek kezdetén lemezkiadással, és sztárok menedzselésével kezdett foglalkozott.
A több mint 400 céget összefogó személy, Sir Richard Branson.
Amiért ő itt most példa, az a közösségi médiában végzett aktív személyes tevékenysége. Blogot ír, javarészt a privát életéről, amit rendszerint átitat a Virgin márka, a Facebokon kommunikál, Twitterezik, Linkdinen mondja a magvas gondolatokat üzletépítéstől, és a sikerekről.
A blog egyértelműen a szerző, a vállalat vezetőjének személyére épít, arccal, fényképpel és személyes élményekkel. Így a hatalmas arctalan multik között ez kuriózum, meg is van az eredménye.
Amit érdemes tőlük ellesni, hogy a felhasználók utálnak céggel, egy logóval kommunikálni, és kifejezetten nehezen fog menni a kétirányú kommunikáció akkor, ha arctalan a cég. Ezért Mi mindig vállaljuk fel magunkat, mindig legyen egy jól beazonosítható, felismerhető képünk a közösségi médiában, amivel a látogatók azonosítani tudják a cégünket.
Ez persze sokszor nehéz kérdés: ki legyen a cég arca? Mi magunk? Az ügyvezető? A marketinges?
Azonban nem kell, hogy minden esetben élő ember legyen egy cég arca. Gondoljunk csak a McDonald’s (bohóc) és a Michelin (baba) mellett pl. az alza.hu (zöld manó) webáruház kiválasztotta a saját arcára, amikhez érzések kapcsolhatók.
A Mi vállalkozásunknak ki/mi lesz az arca a közösségi médiában?