Nagy márkák a közösségi médiában (1.)

Nagy márkák a közösségi médiában (1.)
2021.11.23.

Olykor előfordul, hogy van mit ellesni a multiktól, még akkor is, ha ők nagyobb keretből tervezhetik meg a közösségi média jelenlétüket, mint Mi. Nézzünk egy-két példát következő sorozatunkban és szedjük össze mit érdemes belőlük ellesni.

Richard Branson és a Virgin márka


Itthon lehet, hogy nem ismeri mindenki a Virgin márkát, pedig Nyugat-Európában és Amerikában igazi szerethető márka. A Virgin márka, egy több mint 400 vállalatot tömörít a légitársaságtól kezdve a vasúti közlekedésen át a lemezkiadásig, de a mobiltelefonszolgáltatással is több millió ügyféllel rendelkeznek, miközben a cégcsoport a kezdetek kezdetén lemezkiadással, és sztárok menedzselésével kezdett foglalkozott.


A több mint 400 céget összefogó személy, Sir Richard Branson.
Amiért ő itt most példa, az a közösségi médiában végzett aktív személyes tevékenysége. Blogot ír, javarészt a privát életéről, amit rendszerint átitat a Virgin márka, a Facebokon kommunikál, Twitterezik, Linkdinen mondja a magvas gondolatokat üzletépítéstől, és a sikerekről.


A blog egyértelműen a szerző, a vállalat vezetőjének személyére épít, arccal, fényképpel és személyes élményekkel. Így a hatalmas arctalan multik között ez kuriózum, meg is van az eredménye.


Amit érdemes tőlük ellesni, hogy a felhasználók utálnak céggel, egy logóval kommunikálni, és kifejezetten nehezen fog menni a kétirányú kommunikáció akkor, ha arctalan a cég. Ezért Mi mindig vállaljuk fel magunkat, mindig legyen egy jól beazonosítható, felismerhető képünk a közösségi médiában, amivel a látogatók azonosítani tudják a cégünket.


Ez persze sokszor nehéz kérdés: ki legyen a cég arca? Mi magunk? Az ügyvezető? A marketinges?


Azonban nem kell, hogy minden esetben élő ember legyen egy cég arca. Gondoljunk csak a McDonald’s (bohóc) és a Michelin (baba) mellett pl. az alza.hu (zöld manó) webáruház kiválasztotta a saját arcára, amikhez érzések kapcsolhatók.


A Mi vállalkozásunknak ki/mi lesz az arca a közösségi médiában?


Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000