Optimalizálj a helyi keresésre

Optimalizálj a helyi keresésre

8 SEO tipp a kisvállalkozások tulajdonosai számára cikksorozat 7. része

A „kisvállalkozási SEO” kifejezést gyakran felváltva használják a „helyi SEO” kifejezéssel. Az ötlet az, hogy minél kisebb a vállalkozás, annál inkább egy bizonyos területhez van kötve. Ha ez a helyzet a te vállalkozásoddal is, akkor feltétlenül optimalizálnod kell online jelenléted a helyi keresésekre.

Google Cégem

Ha csak egy dolgot tudsz megtenni a helyi SEO beállítása érdekében, akkor az a Google Cégem (GMB-Google My Business) adatainak kitöltése legyen. A GMB A Google saját üzleti könyvtára, és elsődleges információforrása lesz a te vállalkozásodnak is. Ha ezt az adatlapot kitöltöd, felkerülsz a Google térképére, rákerülsz a helyi keresési eredmények listájára, és jelölve leszel a keresési eredmények között helyi keresés esetén — ezzel készen is vagy a helyi SEO kb. 90%-ával. Csak annyit kell ehhez tenned, hogy meglátogatod a GMB oldalt, majd követed a Google javaslatait a kitöltés során:

screenshot

Helyi séma jelölése

A helyi SEO második legfontosabb eleme a helyi üzleti séma megjelölés alkalmazása webhelyeden. Ez alapvetően a HTML-címkék gyűjteménye, amely többek között a keresőmotorok számára nyújt segítséget abban, hogy információkat gyűjtsön a címedről, telefonszámodról, e-mail címedről és munkaidődről. Az ilyen típusú jelek megerősítik a helyi jelentőségedet a Google, valamint más keresőmotorok szempontjából.

Egyéb idézetek

SEO szempontjából idézetnek nevezzük az üzleti adataid felsorolását harmadik fél platformjain, például az üzleti könyvtárakban és a közösségi hálózatokban. Egyes vélemények szerint, minél több idézettel rendelkezel (ezres nagyságrendről beszélünk), annál jobban rangsorolnak a helyi keresési eredményekben, de ez igazából kétséges. Nekünk nincs rá bizonyítékunk, hogy ez valóban működik:

screenshot

Helló, @JohnMu, javíthatom-e rangsorolásamat "idézetek" és a nofollow linkek alapján az 50 különböző sárga oldalszolgáltatásban szereplő bejegyzések alapján egy kis helyi vállalkozás számára?
Nem tudom elképzelni, hogy ez bármit is okozna egy webhely számára (és ha a probléma az, hogy egy webhelynek túl sok pénze van, nagyon sok olyan szervezet van, amelynek adományozhatnak ehelyett :-))

 

Bár kevés bizonyíték van arra, hogy ezek az idézetek befolyásolják a rangsorolást, továbbra is azt javasoljuk, hogy töltsd ki üzleti profilod a körzetedben található kulcsfontosságú üzleti könyvtárak és közösségi hálózatok esetén, például a Yelp, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn. Nem azért, mert ezek az idézetek javítanák a rangsorolást, hanem azért, mert ezek a platformok önmagukban keresőmotorok, és néhány ember ezeket használja a helyi vállalkozások felkutatására.

Eszköz kalibrálás

Ha bármilyen SEO eszközt használsz, győződj meg arról, hogy azok be vannak-e állítva a keresési eredmények elemzéséhez a te adott helyeden. Ez különösen fontos a kulcsszó-kutatás és a rangsor-követés szempontjából, mivel az eredmények jelentősen eltérhetnek attól függően, hogy hol keresnek. Például a Rank Tracker használatakor a „Beállítások”> „Preferált keresőmotorok” menübe hozzáadhatsz egyéni területeket a keresési adatok elemzéséhez.
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000