Optimalizálj a helyi keresésre
8 SEO tipp a kisvállalkozások tulajdonosai számára cikksorozat 7. része
A „kisvállalkozási SEO” kifejezést gyakran felváltva használják a „helyi SEO” kifejezéssel. Az ötlet az, hogy minél kisebb a vállalkozás, annál inkább egy bizonyos területhez van kötve. Ha ez a helyzet a te vállalkozásoddal is, akkor feltétlenül optimalizálnod kell online jelenléted a helyi keresésekre.
Google Cégem
Ha csak egy dolgot tudsz megtenni a helyi SEO beállítása érdekében, akkor az a Google Cégem (GMB-Google My Business) adatainak kitöltése legyen. A GMB A Google saját üzleti könyvtára, és elsődleges információforrása lesz a te vállalkozásodnak is. Ha ezt az adatlapot kitöltöd, felkerülsz a Google térképére, rákerülsz a helyi keresési eredmények listájára, és jelölve leszel a keresési eredmények között helyi keresés esetén — ezzel készen is vagy a helyi SEO kb. 90%-ával. Csak annyit kell ehhez tenned, hogy meglátogatod a GMB oldalt, majd követed a Google javaslatait a kitöltés során:
Helyi séma jelölése
A helyi SEO második legfontosabb eleme a helyi üzleti séma megjelölés alkalmazása webhelyeden. Ez alapvetően a HTML-címkék gyűjteménye, amely többek között a keresőmotorok számára nyújt segítséget abban, hogy információkat gyűjtsön a címedről, telefonszámodról, e-mail címedről és munkaidődről. Az ilyen típusú jelek megerősítik a helyi jelentőségedet a Google, valamint más keresőmotorok szempontjából.
Egyéb idézetek
SEO szempontjából idézetnek nevezzük az üzleti adataid felsorolását harmadik fél platformjain, például az üzleti könyvtárakban és a közösségi hálózatokban. Egyes vélemények szerint, minél több idézettel rendelkezel (ezres nagyságrendről beszélünk), annál jobban rangsorolnak a helyi keresési eredményekben, de ez igazából kétséges. Nekünk nincs rá bizonyítékunk, hogy ez valóban működik:
Helló, @JohnMu, javíthatom-e rangsorolásamat "idézetek" és a nofollow linkek alapján az 50 különböző sárga oldalszolgáltatásban szereplő bejegyzések alapján egy kis helyi vállalkozás számára?
Nem tudom elképzelni, hogy ez bármit is okozna egy webhely számára (és ha a probléma az, hogy egy webhelynek túl sok pénze van, nagyon sok olyan szervezet van, amelynek adományozhatnak ehelyett :-))
Bár kevés bizonyíték van arra, hogy ezek az idézetek befolyásolják a rangsorolást, továbbra is azt javasoljuk, hogy töltsd ki üzleti profilod a körzetedben található kulcsfontosságú üzleti könyvtárak és közösségi hálózatok esetén, például a Yelp, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn. Nem azért, mert ezek az idézetek javítanák a rangsorolást, hanem azért, mert ezek a platformok önmagukban keresőmotorok, és néhány ember ezeket használja a helyi vállalkozások felkutatására.
Eszköz kalibrálás
Ha bármilyen SEO eszközt használsz, győződj meg arról, hogy azok be vannak-e állítva a keresési eredmények elemzéséhez a te adott helyeden. Ez különösen fontos a kulcsszó-kutatás és a rangsor-követés szempontjából, mivel az eredmények jelentősen eltérhetnek attól függően, hogy hol keresnek. Például a Rank Tracker használatakor a „Beállítások”> „Preferált keresőmotorok” menübe hozzáadhatsz egyéni területeket a keresési adatok elemzéséhez.