Stratégiai előny kialakítási tippek 1. - Miért válasszanak minket?

Stratégiai előny kialakítási tippek 1. - Miért válasszanak minket?
2021.01.26.

Stratégiai előny kialakítási tippek cikksorozatunk bevezető részét követő első cikkünk, melyben a fenti kérdésre keressük a választ :)

KAPÁSBÓL VÁLASZOLJ! Ha gondolkozol a válaszon (akár csak 3 másodpercet is), akkor vesztettél! Nincs elég jól pozícionálva a terméked vagy céged, ha nem tudsz azonnal választ adni a következő kérdésre:

Miért téged válasszanak a versenytársak helyett?

Elengedhetetlen, hogy legyen egy olyan tulajdonságunk, ami kiemelten fontos (és az ügyfelek is – sőt elsősorban ők – annak tartják). A legjobb, ha ennek a jellemzőnek a fontosságát a versenytársak még nem fedezték fel, így elsők lehetünk a piacon. Ha ilyen szerencsések nem is vagyunk, a kiemelt tulajdonságunknak ki kell emelnie minket a többi termék és vállalkozás sűrűjéből.

Ha személyes szolgáltatást nyújtunk, akkor is legyen egy olyan kategória, amiben mi vagyunk a sztárok, amihez mi értünk a legjobban, vagy mi vagyunk az elsők, akik azzal foglakozni kezdtünk.

Példa!
A Baraka Utazási Iroda megtehette volna, hogy – mint a legtöbb utazási iroda – egy úti cél régió szerint pozícionálja magát. Ehelyett ők teremtettek maguknak egy kategóriát! Ők aktív pihenést, kalandnyaralást kínálnak. Az általuk szervezett utak nem a szokványos, napon fekvős nyaralások, hanem kalandozós, hegymászós, barangolós túrák eldugott vagy extrém helyekre. Horvát, görög, vagy marokkói utakra szakosodott utazási irodából sok van, de kaland- és élményszerzésben a Baraka az első!

Persze ehhez az kell, hogy ne csak állítsuk magunkról, hogy mi vagyunk az elsők, hanem ezt valós szaktudással is alá tudjuk támasztani. Ha ez nem párosul a kommunikációnk mellé, nem leszünk hitelesek és nem fog működni az egész. 

Ha már a magas labdákat leütötték a konkurensek, akkor se csüggedjünk. Teremtsünk saját kategóriát! Találjuk meg azt a kategóriát, amiben mi leszünk az első, így gyakorlatilag nem lesz konkurensünk :)

Ez történhet úgy is, hogy valamilyen termék vagy tulajdonság ellenében pozícionáljuk magunkat. Például azzal, hogy nem azt mondjuk el, hogy milyen a termékünk, hanem azt, hogy milyen nem!

„Az Algoflex Rapid lágyzselatin kapszula hatóanyaga azonnal felszabadul a bevétel után. Így gyorsabban jut el a fájdalom helyére. Halogatás helyett válaszd a gyors megoldást!”
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553