Stratégiai előny kialakítási tippek 2. - Miért kell pozícionálnunk?
Stratégiai előny kialakítási tippek cikksorozatunk második részében átvesszük, mennyi előnye van annak, ha pozícionáljuk a termékünket / cégünket.
1. Versenytársainknál jobban kiismerjük a célpiacot
Ha bizonyos problémákkal rendelkező vásárlókra fókuszálunk, meg fogjuk találni az őket jellemző sajátosságokat. Ezáltal sokkal jobban be tudjuk majd határolni a célközönséget.
Hiszen jól ismert tény:
„Ha mindenkire lövünk, végül senkit sem találunk el.”
2. Kategóriánkban nincs vagy nagyon kevés a konkurens
Legalábbis igyekezzünk ilyen kategóriát találni :) De ami ennél is fontosabb, hogy a választott kategória illeszkedjen kompetenciáinkhoz és érdeklődési körünkhöz. Ha nincs rajtunk kívül más cég, aki a választott kategóriában tevékenykedik, majd lesz. De akkorra már nem ők lesznek az elsők ;)
3. Vevőink speciális problémáira speciális megoldásokat kell kínálnunk
Ha valaki egy specialistához fordul, azt azért teszi, mert nem éri be az általános megoldásokkal. Bízik az egyedi (ami persze csak neki az) problémája gördülékeny megoldásában. Az egyedi megoldásunkért ilyenkor el fogják fogadni az egyedi játékszabályokat is és hajlandóak lesznek akár többet is fizetni nekünk.
A megszerzett rutin miatt pedig az ügyfél számára egyedi, és megoldhatatlannak tűnő feladat számunkra a specializációnak köszönhetően gyerekjáték lesz.
4. Hatalmas kommunikációs és stratégiai előny
Ha van fogódzónk könnyebb felépítenünk a marketingünket és a kommunikációnkat. Ha egyediek vagyunk, az benne lesz minden kommunikációnkban, hiszen ez tesz minket különlegessé. Ugyanakkor könnyebb lesz ismertté válnunk a kategóriánkban is, hiszen lesz, amiről megismernek és megjegyeznek minket a leendő ügyfelek.
Az már csak hab a tortán, hogy a keresőoptimalizálásnál is óriási előnyt jelent, ha nem kell az általános kulcsszavakra optimalizálnunk. Így Google Ads hirdetéseink is lényegesen olcsóbbak lesznek.
A jó pozícionálással lényegében egy törvényes monopolhelyzetet alakítunk ki saját magunknak az általunk választott piacon.