Stratégiai előny kialakítási tippek 3. - Miért olyan kevés a jól pozícionált cég?
Talán azért, mert a specializálódás szembe megy a józan ésszel. Sokan nem tartják logikus lépésnek szűkíteni a piacukat, hiszen „ezzel kisebb lesz a potenciális vevők száma”. Ha nem a témában járatos barátokkal, ismerősökkel próbáljuk ezt a témát megvitatni, egész biztos, hogy meg próbálnak majd lebeszélni. Bátorság kell a meglépéséhez, de épp ezért működik.
Azért ne legyen túl szűk a célpiac!
Ha túlságosan specializáljuk a terméket vagy szolgáltatást, előfordulhat, hogy a piac mérete nem lesz elég a gazdaságos működéshez szükséges mennyiségű ügyfél összeszedéséhez.
Elérhető a célcsoport az interneten?
Ha internetes vevőszerzésben gondolkozunk, nem utolsó szempont, hogy a megcélzott vevőkör rendelkezik-e internetkapcsolattal és aktívan használja-e azt.
Bontsuk fel a piacot
Ha a szolgáltatásunk általános jellegű, bontsuk fel több speciális termékre. Magyarán, a nem túl különleges termékünkből készítsünk több változatot, amelyek más és más igényekkel rendelkező felhasználókat céloznak meg.
Ezeket érdemes elkülönülten kezelni. Például más márkanév alatt árusítsuk, vagy külön honlapokon népszerűsítsük. Így kifejezetten a célcsoportra tudunk fókuszálni, és testre szabottabb üzenettel tudjuk őket megszólítani.
Pozícionálási példák
„éttermek könyvelője”
„orvosok pénzügyi tanácsadója”
„luxusautók biztosítási szakértője”
„építőipari vállalkozások munkavédelmi áruháza”
„diétás ételek kiszállítója”