Stratégiai előny kialakítási tippek - bevezető
Melyik márka ugrik be először az alábbiakról*:• szívbarát margarin• narancslé magas C-vitamin tartalommal• biztonságos autó• szappan, ami nem szárítja a bőrt• korpásodás elleni sampon• érzékeny fogakra kifejlesztett fogkrém• jód, ami nem csíp
Mit tudnak ezek a márkák?
„Csak” annyit, hogy van olyan tulajdonságuk, amely szinte összeforrt a márkanévvel. Ők egyértelműen a zászlójukra tűzték az egyedi tulajdonságukat, melyet úgy választottak ki, hogy olyan lényeges megkülönböztető jegy legyen, ami a célcsoportjuk számára fontos. És ebben ők voltak az elsők. Hatalmas érték egy bizonyos szót az emberek fejében birtokolni. Ezt persze nem lehet egy nap alatt elérni, de a magját jó pozícionálással és tudatos kommunikációval el lehet vetni.
Hogyan csináljuk?
Következő cikkeink ebben segítenek!
1. Miért válasszanak minket?
2. Miért kell pozícionálnunk?
3. Miért olyan kevés a jól pozícionált cég?
* A megoldások: Flóra, Hohes C, Volvo, Dove, Head & Shoulders, Sensodyne, Betadine