Szöveg a webre: avagy hol legyen a fókusz?

Szöveg a webre: avagy hol legyen a fókusz?
2020.10.14.

Szöveget írni a webre nem egyszerű, ez egy külön szakterület. Mégis sokszor költségmegtakarítás miatt a cégvezetők vagy asszisztenseik saját megfogalmazásban, esetleg már meglévő prospektusból vagy referencia anyagból kimásolva egy az egyben illesztik be a szöveget a honlapba.

Pedig a céges honlapok esetén kulcsfontosságú a webszövegírás. Az üzleti siker egyik döntő tényezője az értékes és minőségi tartalom, ami nem más, mint a jól megírt értékesítési szöveg. De a fogalmazás nem elég, elengedhetetlen a szakszerű tagolás és formázás, a rendszerezés, optimalizálás és tesztelés. 

Kutatások bizonyítják, hogy képernyőről 25%-kal lassabban olvasunk, mintha ugyanazt a szöveget nyomtatva olvasnánk. 

A honlapunkra szánt tartalomnak nem elegendő nyelvtanilag helyesen megfogalmazottnak lennie. Törekednünk kell az értékes és érdekes tartalom gyártására. 

Ehhez három alapelvet érdemes követni:

  1. Fogalmazzunk tömören!
    Hagyjuk a nyomulós marketingszöveget! Tiszteljük a látogatók idejét!
     
  2. Tagoljuk a szöveget!
    Legyen elsőre is áttekinthető! Használjunk címeket és alcímeket, bekezdéseket és kiemeléseket.
    Egy tömbösített szöveget el sem kezd olvasni a látogató!
     
  3. Irányítsunk linkekkel!
    Soha ne bízzuk a látogatóra, hogy ő találja ki mi legyen a következő lépés! Ne hagyjunk link vagy űrlap nélkül egyetlen aloldaladat sem!
          • ha egy termékről írunk, akkor irányítsuk a hasonló termékek gyűjtőoldalára, vagy legyen az oldal alján a megrendelés űrlap,
          • ha a szolgáltatásunkat mutatjuk be, akkor legyen egy link vagy űrlap az ajánlatkéréshez, vagy irányítsuk a referenciákhoz,
          • ha cikket vagy blogbejegyzést írunk, mutassuk meg a témába vágó többi cikkünket, vagy iratkoztassuk fel email értesítőnkre.
    Mindig legyen lehetőség a továbblépésre!

A szöveg lehetőség szerint egy rövid összefoglalással kezdődjön. Kövessük a csúcsára állított piramis elvét, vagyis kezdjünk a legfontosabb információkkal, és haladjunk a kevésbé fontosak felé. 

Ragaszkodjunk az egyszerű mondatszerkezethez! A mondatok legyenek rövidek és tagoltak!

Tervezzük úgy az oldalakat, hogy a lehető legrövidebb időt kelljen látogatónknak a szöveg olvasására fordítania. Pl. hosszú szövegeinket tördeljük oldalakra és több különálló lapon helyezzük el őket. Sokszor keveset könnyebben elolvasnak a felhasználók, mint egyszerre sokat. 

 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553