Új trendek a webergonómiában

Új trendek a webergonómiában
2020.11.24.

Mint mindannyian tudjuk, az online marketing egy rendkívül gyorsan változó iparág, és itt még inkább igaz a régi mondás: egy dolog állandó, a VÁLTOZÁS.

A következő trendek közül nem szabad mindet egyszerre alkalmazni! Válasszuk ki a legszimpatikusabbat, próbálgassunk, és teszteljünk! Ne akarjuk honlapunkat telepakolni a legújabb trendi megoldásokkal!

 

FLAT DESIGN

A 2010-es évek közepe, vége táján megjelenő minimalista irányzat, aminek középpontjában az egyszerűség és használhatóság áll.

A flat design fő jellemzői:

  • élénk tónusok, harsány színvilág;
  • lekerekített vagy épp szögletes formák, de minden esetben szabályos, egyszerű, geometriai alakzatok;
  • vékony, letisztult betűtípusok;
  • minden lapos (kétdimenziós hatás), az árnyékok, szegélyek és színátmenetek mellőzésével képződnek.

Az utóbbi időben egyre inkább szaporodnak az ilyen stílusjegyekkel bíró honlapok. Nem véletlenül. A fő ok a mobilizáció, az okostelefonok és tabletek egyre növekvő térnyerése. 

Ezeken a képernyőkön nehéz lenne átlátni egy bonyolult grafikai megoldásokkal operáló oldalt, és ráadásul annak is felismerhetőnek kell lennie, hogy mire lehet kattintani (tapolni, bökni), és mire nem. 

 

MATERIAL DESIGN

A flat design továbbgondolt változata. Ezt az „anyagszerű” megjelenést leíró nyelvet a Google fejlesztette ki. Ennek sajátossága, hogy a felület elemei még letisztultabb formában jelennek meg. Köszönhető mindez a rács-alapú elrendezés használatának, a reszponzív animációknak és áttűnéseknek, a kitöltéseknek és a mélység hatását keltő effekteknek éppúgy, mint a megvilágításnak és az árnyékok vetésének.

A Google hivatalos magyarázata szerint „a valódi papírtól eltérően, az általunk használt digitális anyag képes kiterjedni és intelligensen újraformálódni. Az anyagnak fizikai felszíne és élei vannak. A varratok és árnyékok érthetővé teszik, hogy mely részek reagálnak az érintésre.”

A Google állítása szerint ezt az új formanyelvet a papír és a tinta alapján gondolták át. 

Miért érdemes material dizájnt használni?

  • Mert garantáltan használható honlapot eredményez. (Persze csak akkor, ha valóban követjük a Google ez irányú elveit.)
  • Ez a stílus megengedi a rétegekben történő gondolkodást, ami egy sor lehetőséget ad fejlesztéskor (különösen mobilra optimalizálás esetén).
  • Ez a megjelenés használ animációkat is, melyekkel lenyűgözhető a látogató, már ha ez a cél.

 

PARALLAX GÖRGETÉS (PARALLAX SCROLLING)

Ez egy különleges képalkotási technikán alapuló stílus, melynek lényege a többrétegű megjelenítés, ahol a háttérben található rétegek lassabban mozdulnak, mint az előtérben találhatóak, ezzel keltve háromdimenziós hatást. 

A parallax görgetés technikájával ellátott honlapok többségében egyetlen oldalon jelenítik meg a teljes tartalmukat, de mégis rendelkeznek menüpontokkal. Az egyes menüpontok az adott oldal egyes elemeire hivatkoznak ún. horgonyokal.

A parallax scrolling fő előnyei:

  • A honlap teljes tartalma betöltődik az érkezés pillanatában, így a további böngészéshez nem kell külön várni a lapok betöltődésére. 
  • Könnyen áttekinthető, egyszerű oldalt eredményez, nem lehet rajta „eltévedni”.

Ennek a megoldásnak – mint mindennek – ugyanakkor vannak hátrányai is:

  • Egyedi parallax oldalt nem könnyű létrehozni, így sokan vásárolt sablont alkalmaznak, aminek következményeként szinte minden oldal ugyanúgy néz ki.
  • Keresőoptimalizálási szempontból nem a legelőnyösebb, ha a látványos megjelenés érdekében háttérbe szorul a tartalom. 
  • Nem kifejezetten mobil-barát technológia, egyrészt a betöltési sebesség miatt, másrészt a mozgatásért felelős scriptek nem biztos, hogy megfelelően működnek mobilon.

Ezt a stílust elsősorban ismertség-növelés / branding célból érdemes használni. Amennyiben konverziós céljaink is vannak, nem biztos, hogy a jó benyomásért érdemes előtérbe helyezni az interaktív felhasználói élményt. Ennél a stílusnál ugyanis a megjelenés fontosabb, mint a tartalom.
 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 15:30-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553