Válassz könnyebb kulcsszavakat
8 SEO tipp a kisvállalkozások tulajdonosai számára cikksorozat 4. része
A kisebb vállalkozások számára nem ajánlott a nagyon versenyképes kulcsszavak használata. Ezeket a kulcsszavakat már rég elfoglalták a nagyobb, jobban megalapozott márkák, és rendkívül sok erőfeszítést igényelne a rangsorolás. És mire sikerülne, valószínűleg elhagynád a piacot.
Ehelyett keress kevésbé népszerű kulcsszavakat, amelyeket a versenytársak figyelmen kívül hagytak. Ezek a kulcsszavak nem fognak akkora forgalmat biztosítani, de lehetővé teszik, hogy megvesd a lábad a rangsorban. És ha egyszer megépíted webhelyed erejét ezekkel az egyszerű kulcsszavakkal, megpróbálkozhatsz a rangsorolással valami versenyképesebb kulcsszó esetén is.
Ezeknek a kezdeti kulcsszavaknak a megkereséséhez indíts kulcsszó-kutatást, és keress alacsony versenyben lévő szavakat, legalább néhány kereséssel. Íme egy példa erre a Rank Tracker használatával:
- Kezdj egy magként használt kulcsszóval — a vállalkozásodat legalapvetőbben leíróval. Például ha kerékpárokat árulsz, akkor a mag kulcsszó ilyesmi lehet: 'kerékpárbolt'.
- Nyisd meg az Open Rank Tracker-t, menj a 'Keyword Research / Kulcsszó kutatás' menüpontra, és írd be a magnak szánt kulcsszavadat a menüben elérhető kilenc kulcsszó kutatási módszer bármelyikébe. A Rank Tracker ezzel a kulcsszóval felfedezi majd a vállalkozásodhoz kapcsolódó egyéb kulcsszavakat.
- Lépj a 'Keyword Sandbox / Kulcsszó-homokozó' elemre, ahol az összes felfedezett kulcsszó automatikusan tárolódik.
- A Sandbox-ban valószínűleg több ezer, különböző hosszúságú, keresési volumenű és nehézségi szintű kulcsszó van, ezért szűrők alkalmazásával szűkítened kell a listát. Javasoljuk, hogy távolítsd el a három szónál kevesebből álló kulcsszavakat, azokat, amelyekre 250-nél kevesebb keresés van havonta, és amelyek nehézségi pontszáma meghaladja a 40-et. Ezzel a listád néhány száz kulcsszóra fog csökkenni.
- Nézd végig a kapott listát, és manuálisan távolítsd el azokat a kulcsszavakat, amelyek irrelevánsnak tűnnek — néhány közülük vélhetően csak besurrant az algoritmusba.
- Válaszd ki a fennmaradó kulcsszavakat, és helyezd át őket a rangsor-követő irányítópultra. Mikor elkezdesz oldalakat létrehozni ezekre a kulcsszavakra, az irányítópult használatával ellenőrizheted, hogy ezen oldalak rangsorolása elindul-e.
Az alábbiakban találod a tíz legfontosabb kulcsszót, amelyeket a „kerékpáráruház” mint mag kulcsszó segítségével találtunk meg. A teljes lista körülbelül száz long-tail kulcsszót tartalmaz, mindegyik tisztes keresési mennyiséggel és viszonylag alacsony nehézséggel. Ez a tartalomstratégia szilárd kezdete lehet, és az egész folyamat körülbelül öt percig tartott: