Változik a címsor /title/ kezelése a Google találati listán!
Augusztusban új rendszer lépett életbe, mely a Google reményei szerint olyan címsor elemeket állít majd elő, melyek jobban összhangban vannak a weboldal egészével, függetlenül az adott kereséstől.
Már a múltban is volt rá példa, hogy a Google a felhasználói keresésekhez igazodva átírta a meta title elemet a találati listán. A most életbe lépett új rendszer azonban ennél többre hivatott.
A Google közleménye szerint, már egy évtizede túlléptek a HTML-ben megadott SEO Cím egyszerű használatán.
A mostani rendszer elsősorban olyan szöveget használ, ami a felhasználók számára is látható módon, vizuálisan is ki van emelve a weboldalon. (Ez általában a H1, mely jellemzően olyan stílussal van ellátva, hogy vizuálisan is feltűnő legyen.) De ezen felül a cím megadásakor a honlapon lévő egyéb szövegek, vagy az oldalra hivatkozó linkek horgonyszövegeit is használhatja a Google.
Ugyanakkor az esetek többségében nem használják a felhasználók által feltette keresőkifejezést a title átalakításakor.
A Google indoklása szerint a változás oka (csakúgy, mint 2012-ben, amikor túlléptek a meta title elem használatán) az, hogy a HTML Title címke sok esetben nem írja le megfelelően az adott oldal tartalmát.
Különösen igaz ez a következő esetekben:
- a cím túl hosszú,
- a cím tele van halmozva kulcsszavakkal (mert a honlap készítője - tévesen - azt gondolja, ezzel jobb helyezést ér majd el),
- hiányzik a cím, vagy sablon szöveg van a helyén (pl. Kezdőoldal, Home, vagy Untitled).
A változtatás célja tehát, hogy jobban olvasható és érthető címet kapjanak az oldalak a találati listán.
Így megeshet, hogy a weboldal neve is hozzáadódik a címhez, amennyiben azt hasznosnak tartja a Google.
A túl hosszú címekből pedig egy megfelelő szövegrész kerül majd kiválasztásra, ahelyett, hogy - mint eddig - egyszerűen levágná a szöveg végét.
A Google ugyanakkor azt javasolja a honlaptulajdonosoknak, hogy továbbra is igyekezzenek jó minőségű Címsor elemet készíteni. A mostani változás ellenére az esetek több mint 80%-ában továbbra is a HTML-ben megadott meta title elem használatára készül a Google.
A Google szóvívője, Danny Sullivan Twitterbejegyzése szerint tervbe van véve, hogy a Search Console-ban lesz lehetőség jelenteni azokat az eseteket, amikor a Google automatikus rendszere nem megfelelően kezeli a Titlet. De erre várhatóan csak korlátozott számban lesz lehetőség.