Vásárlói pszichológia 1. – Hogyan döntünk?

Vásárlói pszichológia 1. – Hogyan döntünk?

Döntéseink az ösztönök és a vélt vagy valós igények által generált gondolatok által irányítottak.

Az ember ösztönlény ezért nem racionálisan dönt. A döntési folyamatban ugyan van persze racionalitás, de nem úgy, ahogy a legtöbben gondolják. 

Az ember önző. Ha reklámszövegünkben nem tudjuk elmondani, miért járnak jól a vásárlók a termékünkkel, akkor nem lesznek vásárlóink.

Nem mindig döntünk logikusan. Sokszor utólag sem tudjuk megmagyarázni, miért épp azt választottuk, amit. Az érzések gyakran a tudat alatti gondolatok hatására születnek. Olykor olyan, mintha tőlünk függetlenek lennének.

Először azonban tipikusan érzelmi alapon döntünk. Ezért hirdetőként először az érzelmekre kell hatnunk. Vágyat kell ébresztenünk a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt, majd racionális fogódzókat kell adnunk az érdeklődő racionális énjének, hogy „megengedje” a vásárlást.

Ha a vásárló racionális énjének nem tudjuk megindokolni, hogy miért logikus a vásárlás, akkor az üzlet – az érzelmi töltés ellenére – nem jön létre. Tehát mindkét oldal fontos, de a sorrendet nem szabad felcserélni: először az érzelmekre hassunk, majd segítsünk a döntés racionalizálásában. 

 


 

Vissza
Üzemeltető:
Oleander Informatikai Kft.
Székhely:
3534 Miskolc, Gőz u. 7.
Postacím:
3532 Miskolc, Görögszőlő u. 1.
Iroda: (színházzal szemben)
3530 Miskolc, Széchenyi u. 22. 2/5.
Telefon (08:00-tól 14:00-ig):
+36 46/200-400
Fax:
+36 46/416-426
Adószám:
23082445-2-05
Cégjegyzékszám:
05-09-020932
Bankszámlaszám:
OTP Bank: 11705998-21293553
SWIFT kód:
OTPVHUHB
IBAN:
HU94 11705998 21293553 00000000