Vélemények kezelése
Off-Page, oldalon kívüli SEO taktika: Útmutató kezdőknek cikksorozatunk 4. része
GMB listád sikere a helyi keresésben nagymértékben függ a felhasználóktól kapott vélemények számától és az átlagos pontszámtól.
A fenti képen látható eredmények egy londoni kocsma kereséshez kapcsolódnak. A lista tetején megjelenő összes találatnak több ezer értékelése és nagyon jó pontszáma van, de ahogy haladunk lefelé a listán, mindkét szám fokozatosan csökken.
Hogy juthatsz több GMB értékeléshez?
Ne várd meg, amíg ügyfeleid önállóan kezdenek véleményt írni - értékes időt veszítesz és kimaradsz a GMB-leadekből. Ehelyett, ha elégedett vevőt látsz, kérd meg, hogy látogassa meg a GMB listádat és írjon véleményt. Ezt megteheted személyesen az üzleti tevékenység közben, de küldhetsz neki egy nyomkövetési emailt, kérhetsz értékelést egy sikeres tranzakció után, vagy egyszerűen kérd fel értékelésre a közösségi médiában a követőidet.
Hogyan érhetsz el jobb GMB pontszámot?
Figyeld a véleményeket, és próbáld a lehető leggyorsabban semlegesíteni a rossz véleményeket. Minél hamarabb reagálsz egy rossz véleményre, annál nagyobb az esély a probléma megoldására és az ügyfél értékelésének szerkesztésére. A kulcs itt az, hogy őszinte légy, az ügyfélre összpontosíts, és megpróbáld valóban javítani az általános tapasztalatait.